dinsdag, december 13

Koopzegels

'Goedenmiddag!'
'blieb...'
'blieb...'
'blieberdebliep...'
'Wilt u koopzegels?
Wilt u de bon?
Prettige avond!'

'Goedenmiddag!'
'blieb...'
'blieb...'
'blieberdebliep...'
'Wilt u koopzegels?
Wilt u de bon?
Prettige avond!'

Nou niet denken dat ik dit keer wél vlot geholpen werd.
De eerste klant wilde graag koopzegels maar de kassa-dame kon niet tellen. Het moest drie keer over. De tweede klant wilde géén koopzegels. Maar liet al haar boodschappen vallen. En zo werd het toch nog een lange wacht.

Maar sowieso: hoe hopeloos ouderwets zeg! Koop-zegels! Om op een kaart te plakken?! We leven in de moderne tijd hoor. De jaren vijftig zijn al lang voorbij. Iedereen heeft tegenwoordig pasjes. Met chips. Of magneetstrips. Of beide! En dan verkoop je, als grootste kruidenier van het land, nog steeds koop-zegels? Kom op zeg, ga eens echt op de kleintjes letten en zie hoeveel tijd dat kost in de rijen bij de kassa! Tsssss.

9 opmerkingen:

Thamar Zwiers zei

Heel goed punt! Laat het maar op de klantenkaart noteren, via de kassa!

Anoniem zei

En vergeet niet: extra dikke en snel uitgescheurde portemonnées, vanwege ál die 'moderne' pasjes...
het moet tegenwoordig zelfs al mogelijk zijn om één 'superpas' te creeëren met een chip die de standaard wordt voor alle mogelijke chipvretende apparaatjes!!
Dus. Eén pas: das pas klein :-)

Anoniem zei

Nooit bij stilgestaan, maar gelijk heb je. Ik spaar ze niet. Voor mij mogen ze ze afschaffen en gewoon een standaard korting invoeren.
alfi

Anoniem zei

Loely, lustig blijven. HIGH FIVE!

Anoniem zei

Chips? Ik heb hier naturel, paprika... Oh, verduld, er liggen ook nog nibbits... Laat die zegels maar zitten.

Anoniem zei

Ik vind het allebei drie keer nix. Ben het helemaal met Alfi eens.

Anoniem zei

Het heeft ook wel iets nostalgisch voor mij. Mijn moeder spaarde en plakte haar hele leven AH-zegeltjes. We kochten er onze eerste wasmachine van. En mijn oudste broer en ik kregen onze allereerste kinderfietsen van haar zegelboekjes. Ach ...

Anoniem zei

ik doe niet meer mee aan zegels en zegeltjes... altijd als ik ze in wil leveren is de inlevertermijn verstreken of ze zijn overgestapt op een ander systeem......dat zal bij AH niet gauw gebeuren denk ik, ik kreeg mijn eerste paar kuntschaatsen van zo'n boekje...
Drop

Anoniem zei

OT: Ze zijn beiden van vóór de oorlog, halverwege de jaren dertig. Mijn moeder was al bijna 30 toen ze mij kreeg, en ik ben de oudste!