vrijdag, december 2

Bemoeienis

Het was de week van de bemoeienis. Mijn bemoeienis wel te verstaan. En eigenlijk bemoeide ik me vooral met zaken die mijn zaken helemaal niet zijn...

Zo bemoeide ik me met de inzet van stagiaires, met de agenda van de allerhoogste baas, met een nieuwe baan voor een collega, met de vuilnis... En vandaag bemoeide ik me zelfs met drie echtscheidingsconvenanten, door ze voor een jurist wiens secretaresse vrij was, na te kijken. Hij kreeg van mij een 9+, want je moet niet overdrijven... Ik bemoeide me tussendoor zelfs nog even met de telefooncentrale en de receptie omdat de collega daar héél nodig moest plassen en je die werkplek niet onbemand kunt laten.

Ik bemoeide me dus met van alles en nog wat. Tussen al die bemoeienissen door probeerde ik ook nog mijn eigen werk te doen. En dat kwam deze week niet af. Ik kan dus niet anders dan concluderen dat ik me volgende week weer alleen maar met mijn eigen zaken ga bemoeien. De rest moet iemand anders dan maar oppakken...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je je veel met die zaken bemoeit zijn het straks opeens wel jouw zaken en is het opeens wel jouw werk..dus...misschien inderdaad eerst je echte werk maar doen..maar nu eerst lekker weekend!!!

C'est Lavi zei

O/T: Donder, hij wist niet waar ie het zoeken moest toen ie me zag. Ik heb hem duidelijk laten weten dat ik hem een enorme slapjanus vind (omdat hij me niet even gebeld heeft) en dat ik hoop dat het lekker blijft rommelen op zijn afdeling. Ook meldde ik fijntjes dat ik had vernomen dat de 2 nieuwe secretaresses het niet naar hun zin hadden en kon een grote glimlach niet onderdrukken. Hij zei dat ik er zo goed uitzag. "Ben je op vakantie geweest?" vroeg 'ie. "Nee hoor, ik werk niet meer" was mijn antwoord, hahaha. Bij het afscheid vroeg 'ie of 'ie me mocht zoenen. "Ja hoor, no hard feelings" lachtte ik. Kus, kus, kus en stralend vervolgde ik mijn weg. Over en uit :-)

Anoniem zei

Tsja. Ik kan niet zeggen dat ik het niet ken... :-D Vaak begint het bij een goedbedoeld advies, wat vaak leidt tot veel hulp, waardoor eigen werk blijft liggen. Ah! Succes volgende week ;-) Afsluiten is niet zo makkelijk als het lijkt!!

Anoniem zei

Oh, als je nog wat meer bemoeienissen zoekt: heb nog wel wat liggen ...

Anoniem zei

Maar je doet het wel heel goed, dat eh... bemoeien... (*knipoog*)

Anoniem zei

Het lijkt je gelukkig wel goed af te gaan. Volgende week is er weer een week en we zien wat deze ons brengt.