donderdag, december 1

Groot en klein

In huize Peer-Donder hebben we twee auto's. We spreken hier in dit huis van 'de echte auto', dat is de bolide waar Peer in rijdt, en het kleintje, de Dondermobiel. Dat is de auto waar ik me in mag voortbewegen. Peer is in het voordeel, zo hoor ik u denken. Maar dat is niet echt zo want Peer maakt de meeste kilometers. Ik ga alleen maar naar mijn werk en doe de boodschappen met de Dondermobiel.

Sinds vandaag is er echter iets in de verhouding rechtgetrokken. We hebben een echte camera, de Minolta Dimage Z1, en die is van mij.
Maar sinds vanavond hebben we nóg een camera, een leuk kleintje, en die is van Peer. Want op fotografisch gebied maak ik de meeste kilomters.
Maar nou vind ik dat ienie-mienie-cameratje, een HP M415, zó schattig dat ik me afvraag: 'Hoe krijg ik Peer zo ver dat hij hem aan mij uitleent?'

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Als die goeie Peer van jou dit leest dan denk ik dat het bij deze geregeld is?! Maar als ik het goed begrijp heb je hem eerst de Minolta afgetroggeld en nu wil je óók de ienie mienie????? Je zou hem ook een dagje de cuore kunnen lenen, ruilen voor de camera zeg maar..

Anoniem zei

Ik leen mijn camera ook niet aan crash, ze pakt haar eigen camera maar!

Anoniem zei

Geil ding zeg die minolta.... oeps eigenlijk mag ik dat niet zeggen, wel als het over een camera gaat, toch? hihi, gaaaaaf

Anoniem zei

Hij is wel schattig, maar ik denk toch dat je liever naar je Z1 grijpt!

Anoniem zei

"Peer! Je hebt vandaag zo je best gedaan met (...) dat je mijn spikslpinternieuwe supersonische mega-goeie camera best even mag lenen!! Dan doe ik het wel een keertje met de jouwe..."

Anoniem zei

wat een leuk geschreven stuk...dondermobiel,en hoe ga je je nieuwe fototoestel noemen????Grootje?? Lieve groet en kus

Anoniem zei

Wil hij joo auto ook wel eens lenen?

Anoniem zei

Peer heeft/hoeft dus niks te compenseren... (OH, FOEI WAT ZEG IK NOU?)