zondag, februari 5

Veurjaor

Gisteren zat ik de hele dag al een beetje in Portugal. Zon, zee, ligbedden bij een zwembad, eten aan de boulevard, slenteren langs het strand. Ik was er al helemaal. Met die gedachte ging ik naar bed. En, vlak voor we gingen slapen, zei ik tegen Peer: 'zullen we morgen een stuk gaan fietsen?' Peer knikte instemmend en vier ogen gingen dicht.

Toen ik vanmorgen wakker werd en het gordijn van de slaapkamer opentrok zuchtte ik van pure onmacht. Wat een verschrikkelijke grijze wereld! Motregen miezerde zachtjes naar beneden. Ik opende het slaapkamerraam en hoorde een vogel dapper de eerste klanken van het voorjaar zingen. 'Je bent nog iets te vroeg hoor,' zei ik tegen het vogeltje. Het trok zich er niks van aan en floot vrolijk verder.

Eenmaal beneden nam ik een kop koffie en besloot te doen als het vogeltje. Als het voorjaar dan nog niet in het weer zou zitten, dan zou ik het voorjaar wel in mezelf zoeken. De winterbanner ging van mijn log, bloesem kwam er voor in de plaats. Zonnig blauw vormde de achtergrond. En om het af te maken haalde ik Ede Staal terug naar het log zodat hij kon zingen over het feit dat het 'veurjaor word'n zal. Want het komt altied wel goud...' (klik op de player)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

"Hé, Donder heeft vroeg haar voorjaarsbanner gezet, het wordt vast een warme zomer"

Dondersteen zei

@Struikel: ik zit hardop te lachen om je opmerking. En dat had ik nou precies even nodig...

Anoniem zei

Ik hoop met je mee dat het mooi voorjaarsweer wordt. Ik heb alweer genoeg van de winter. Maar ja zelfs in maart kan het nog bar sneeuwen dat hebben we vorig jaar wel gemerkt.

Algje zei

Je kunt ook altijd nog in de ogen van de tandartsassistente kijken :-D

Anoniem zei

Dan maar hier even kijken ... het was buiten vanmiddag echt weer heel erg hopeloos!