zaterdag, februari 18

Bookcrossing

Het hele idee achter bookcrossing is dat boeken reizen, gelezen worden, en dan verder reizen. Alsmaar door. Zonder dat dat geld kost. Een geweldig idee. En dus werd ik, een tijdje geleden alweer, bookcrosser.

Tijdens de officiële uitreiking van mijn eigen boek kreeg ik van mevrouw Taaldoos ook een bookcrossboek uitgereikt. 'De kat die bergen verzette' van Lilian Jackson Braun. Ik begon er in tijdens de treinreis naar huis maar kwam er niet verder mee. En later begon ik er nog een keer in maar kwam er weer niet verder mee. En omdat bookcrossboeken moeten reizen besloot ik dat vandaag het moment was om de kat weer op reis te sturen.

Bij de Vrijbuiter zou het gebeuren. Maar om te voorkomen dat er iemand achter je aankomt en roept: 'Mevrouw, u vergeet uw boe-hoek!' moet dat wel een beetje stiekum. En dat is een soort extra bookcrossbonus; dat stiekume gedoe.

Ik zette Peer dus op de uitkijk bij een grote bungalowtent en sloop naar binnen. Op het kooktoestel plaatste ik het boek. Niet te missen voor oplettende lezers. Op de kaft staat duidelijk vermeld dat iedereen het zo maar mee mag nemen, gratis en voor niks. Ik sloop de tent uit en liep samen met Peer snel verder. Zonder achterom te kijken. De kat van mevrouw de Taaldoos is weer op reis. Nou maar hopen dat hij een leuke(re) lezer treft...

6 opmerkingen:

Algje zei

Oh, spannend. Nu hopen dat een bezoeker 'm vindt en niet het schoonmaakpersoneel.
En das nou het lekkere ook van bookcrossing: dat het niet erg is als eht boek niet boeit: je schuift m gewoon weer door.
Meld je het nog wel op bookcrossing?

Algje zei

OT: uit je reactie te lezen is het halve verhaal al geschreven. Ik hoef alleen nog maar wat puntjes op de ï te zetten. :-)

Anoniem zei

In de regel gaat een boek bij mij nooit ongelezen de kast in. Het kan wel eens een jaartje duren voordat het daar belandt, maar ja ....
Ik ben nu De schaduw van de wind aan het lezen. Kreeg ik te leen van mijn 'oude' projectleider die het weer kreeg van een andere collega eind vorig jaar, toen ons team uit elkaar viel.
Lijkt me wel een boek voor jou!

Anoniem zei

Je hebt dus niets ontvreemd, gestolen, maar .... eh hoe noem je dat? Ontstolen??
Leuk idee overigens.

Anoniem zei

Ach,ZO doe je dat...hahahahaha...Lieve groet en kus

Anoniem zei

Kan dit met alle boeken? Ik heb nl. nog een stapeltje liggen... De Vrijbuiter zei je toch? *pakt tasje en begint met vullen*)