donderdag, februari 16

Vers

'Kip, Spaanse pepers, limoen, rode ui, sla, tomaten, olijven, wortel, courgette, aardappel...' schrijf ik op mijn boodschappenlijstje. Morgen komen de heer en mevrouw Skwebbel en Henny hier eten en dus hou ik me vandaag al bezig met de voorbereiding van de Piri Piri. Ik mag graag koken en ik vind het vooral heerlijk om te koken voor mensen die van lekker eten houden. En dat komt morgen helemaal goed. 'Stokbrood,' denk ik, en voeg het toe aan het lijstje, 'oh... en vers fruit, voor het toetje...' ik schrijf door en verheug me alvast op straks.

Want straks stap ik in de auto en dan ga ik naar Albert Heijn. Daar hebben ze alles wat ik zoek en alles vers. Daar vind ik de limoenen die ik nodig heb, en de aardappels die je in de schil kunt bakken in de oven. Straks loop ik door de winkel en pak ik op, knijp ik, ruik ik, leg terug, pak nieuwe. Op de groenteafdeling wordt ik blij van alle kleurtjes. Ik heb alle tijd van de wereld. Geen plannen verder. Alleen maar dit. Slenter, slenter. Zal ik sinaasappels of toch meloen? Ik kijk verlekkerd bij alle lekkere olijfolie en slenter door. Net zo lang tot ik met een mand vol kleurige verse spullen aansluit in de rij bij de kassa.

Ik hou van koken, dat was wellicht al duidelijk. Maar het halen van al die verse boodschappen... vind ik eigenlijk bijna net zo lekker!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

O ja, heerlijk .... op de markt in Italiƫ of ... de Bocqueria in Barcelona ....

Albert Heijn voldoet ook.

Anoniem zei

Vooralsnog ziet het er uit als een maal wat ik elke dag aan de skunk geef.

Algje zei

En wat betaalt meneer AH jou nou voor dit stukje? Kreeg je de groenten gratis? (ik vind dat de keus hier bij AH erg tegenvalt).
- moeilijk hoor, die letters hieronder goed invullen. Al twee keer fout gedaan. -

Anoniem zei

lekker,lekker dat gaat vast wel smaken! veel plezier ook
Drop

Anoniem zei

heerlijk! koken is inderdaad leuk wanneer je kookt voor mensen die het weten te waarderen. eet smakelijk alvast!

bubblygirl zei

wel wel...dat jij dat ziet zitten, ik doe het helemaal niet zo graag, al dat shoppen en dan nog es klaarmaken..nee helemaal niet aan mij besteedt...enne..ik denk dat ik nog altijd meer naar de champagne ruik dan naar zwitsal :-)

Anoniem zei

Jaaa, die voorpret! Da's ook lekker.