vrijdag, februari 3

Doof

Eind 2004 kreeg ik een aanbod van Lycos. Een jaar lang gratis webhosting met domeinnaamregistratie. Dat aanbod kon ik niet laten lopen. Gratis! Dat is voor niks mensen. Kom d'r maar bij en slaaaaa je slag.

Al binnen een maand bleek dat de hosting bar slecht was. Ik had mijn weblog naar daar verhuisd maar de deur van mijn log zat zo vaak op slot dat ik uit pure wanhoop maar terug ging naar mijn oude stekkie. Mijn domeinnaam hield ik. Dat vond ik wel stoer. En toen werd het eind 2005. Het jaar was om. Ik stelde dus bij Lycos in dat ik JA mijn domeinnaam wilde houden en NEE geen hosting meer van Lycos wilde. Ik kreeg, als reactie hierop, maar liefst zeven standaardmailtjes waarin stond dat ik mijn instellingen wel goed moest zetten voor 16 januari 2006. Maar dat had ik al lang gedaan. Dus na het zesde mailtje of zo, mailde ik maar eens terug. Ik wilde JA! mijn domeinnaam houden en NEE! zéér zeker niet!! het hostingpakket verlengen. Als ik een provider wilde met slechte service kon ik desnoods ook nog wel ergens anders naar toe.

Lycos snapte het niet. Of wilde het niet snappen. En dus stuurde ik ze op 11 december 2005 een laatste mailtje. Dat ik mijn domeinnaam wilde houden en dat ik echt, heus, werkelijk waar géén pakket wilde bij Lycos. Ik gaf ze tot 16 december 2005 de tijd om te reageren.

Vandaag kreeg ik bericht. Ja, vandaag. 3 Februari 2006. Met excuses dat het zo lang had geduurd maar ze gingen er nu echt mee aan de slag. Ik mailde terug. Dat ja, mijn domeinnaam verlengd was inmiddels, dat ik een rekening had gehad, dat ik betaald had en dat ze daar dus af moeten blijven! En dat ik neeeeeeheeeeeee, geen pakket meer heb bij Lycos, dat ik mijn pakket ergens anders onder heb gebracht en dat ze ook daar dus vooral af moeten blijven.

Ik kreeg heel snel, echt waar, binnen vijf minuten een mailtje terug met de volgende tekst:
"Dankje voor je e-mail. Wij willen onze excuses aanbieden dat we je e-mail helaas niet in korte tijd kunnen beantwoorden. We verzekeren je dat we er alles doen om de situatie op te lossen zodat we je support kunnen bieden op het niveau dat je van Lycos kunt verwachten. Dankje voor je begrip."

Ik vrees dus dat ze hier, rond juni of zo, nogmaals op terug zullen komen. Zucht.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Pffff .... sommigen verheffen slechte service tot een of andere kunstvorm!

Anoniem zei

Je kan een andere hoster je domeinnaam laten overnemen. Ik kan je blueyellow aanbevelen, wij hebben heel lang probleemloos samengewerkt.

Anoniem zei

een kerel uit duizenden hebje... mooie (lekker a-sociale) bos, en stertke met Lycos, dit verhaal komt me trouwens een beetje bekend voor, wie was het ook alweer die zo'n soort grapje bij ons uithaalde, ach vergeten, weggeblockt zeker...
Drop

Anoniem zei

ik heb zo'n kennis: die praat veel, maar zegt niks. Die laatste zin is ook zo. Sterkte met zo'n club... Grote toeter kopen? En dan opbellen?

Anoniem zei

Hoe schrijf je lycos ook al weer?
U, P, C. ?

guess who!

Anoniem zei

OT: Geert en ik hebben ook wel IRL contact, maar ach via een log gaat het ook goed...

PS Kan je niet eens vragen om een kortere kode :-/