maandag, februari 13

Eerlijk duurt...

Bijna een jaar geleden kochten we een nieuwe tafel. Nou ja, nieuw. Een mooi tweedehandsje. Op marktplaats. Grenen. Lekker groot. Met rieten stoelen. Helemaal goed. Ik ben er tot op de dag van vandaag blij mee.

Door die actie hielden we ook iets over; onze oude eettafel. En dus werd hij geplaatst op Marktplaats. Er gebeurde niets. Ja kijkers, dat wel. Maar alleen maar kijken, kijken en niet kopen. De tafel ging dus van Marktplaats af. En een paar maanden later er weer op. In de herkansing. Weer niks. Kijkers, kijkers...

Een paar weken geleden dacht ik: 'Drie keer is scheepsrecht!' En dus ging de tafel voor de derde keer richting Marktplaats. En weer kijkers, kijkers... maar geen kopers. Tot er gisteravond een mailtje binnenkwam. €15,00 werd geboden. 'Kom maar halen dat ding,' mailde ik terug, want ik was die sta-in-de-weg op de bovenverdieping meer dan zat.

En toen, vanavond, ik was net thuis van mijn werk: 'Plink,' klonk de computer. Een mailtje. Met nóg een bod. Veertig euro. 'Aàààààhhhhhhhhh!!!!' Mensen hebben werkelijk wékenlang kunnen bieden op die tafel, en dat deden ze niet. Dat wilden ze niet. Ze peinsden er niet over! En nu, nog geen dag nadat we akkoord gingen met 15,00 euro, grrr....

En heel even spookte het door mijn hoofd. 'Zal ik die eerste mensen mailen? Dat de tafel van de trap is gedonderd? In de fik is gevlogen? Aangevreten is door houtwormpjes?' Maar nee. Ik kán het niet. Ik ben opgevoed met de slogan dat eerlijk het langst duurt. En dus gaat de tafel weg. Voor 15 euro. Vanwege mijn opvoeding. Met oprechte dank aan mijn vader en moeder.

13 opmerkingen:

Anoniem zei

hahahaha,we zitten wel behoorlijk vast in die opvoeding he,,,,maar van mij mag je wel bbbaaaaalen hoor...hahaha Heel leuk stukje...hahaha heb genoten lieve groet kussie

Anoniem zei

Gelijk heb je. Over dit, en over dat.
alfi

Anoniem zei

Voor de volgende keer dus: eerst zelf onder een pseudoniem een bod uitbrengen, dan volgt de rest vanzelf!

En ik waardeer je eerlijkheid.

Anoniem zei

Misschien wil je moeder het verschil wel bijleggen...

Anoniem zei

Ach, je bent inieder geval van de tafel af, en je houdt er meer aan over dan wanneer ie inderdaad van de trap was gedonderd...want reken maar, dat wanneer je dat als smoes had gezegd tegen de 15-euro-bieder, en hij gind naar de 40-euro-bieder...dat ie dan was gedonderd!
Fijne avond morgen, en ik hoop inderdaad dat het iets langer duurt. Gewoon zorgen dat je die champagne al voor de film hebt, hahaha!

Anoniem zei

Goedzo,goedzo, goedzozozo. En zelfs al heeft Henny gelijk, dan nog. Want dan hebben ze geen lol aan een dondersteen die er onderuit probeert te komen..want dat doet ze niet!

Anoniem zei

Klasse

Peer100 zei

En we hebben in ieder geval nog een onbeschadigde trap.

Anoniem zei

zo he, wat kan jij ontzettend mooie dingen maken! Ik las dat er geen reclame gemaakt mag worden, maar uh...ik hou me misschien wel aanbevolen wals je nogeens wilt 'oefenen' om een viervoeter zo mooi uitgebeeld te krijgen...(niet dat ik die viervoeter ben, maar je bgerijpt het wel...)

Anoniem zei

Ach. Zul je net zien! Hoe is het mogelijk... maar goed, er is geboden. En het ding is weg. En je kunt er geen nieuwe tafel van kopen :)

Anoniem zei

Ach je moet maar zo denken, nu ben je hem kwijt.

Algje zei

Oh, had ik geweten dat je díe op marktplaats had gezet, dan had ik grif 75 geboden! (haha)

C'est Lavi zei

Scenario 3: de originele kopers verkopen 'm voor € 40 aan de nieuwe kopers ;-) gheghe