dinsdag, februari 28

Sukkels

Ik vind het niet te geloven. De minister van Onderwijs laat de minister van Integratie vallen als een baksteen over het onderwerp Taïda. Maar dan wordt er gebabbeld in de minsterraad en zijn ze op eens weer dikke vriendjes. Vervolgens komt er een minister van Financiën die ons adviseert de OZB niet te betalen als de gemeente hiervoor te veel geld vraagt. De minister president spreekt de magische woorden: 'Foei!', excuses worden aangeboden en de crisis is weer voorbij. De minister van Jusititie maakt een hele coole, vlotte rap over het drugbeleid of zo! Omdat hij kennelijk niks beters te doen heeft. Dit hele kabinet is een lachtertje.

Maar dan komt ijzeren Rita en neemt ze deze beslissing.. omdat ze zich nu zo nodig opeens wel wil gaan houden aan de wet. Overigens is het helemaal nog niet zeker dat het standpunt van Rita, vermeende fraude, een juist standpunt is. Zie hier.

Ik heb het nog nooit eerder gedaan maar ik moet nu toch een negatief stemadvies geven. Stem niet op de VVD. Verder maakt het me niet uit. En stemmen moet wat mij betreft nog steeds (al heb ik zelf nog geen idee wat ik zal kiezen op 7 maart), maar stem géén VVD! Dit soort beleid moet gestraft worden. En laten we eerlijk zijn, de kans dat de tweede kamer haar over de vingers tikt is ongeveer net zo groot als de kans dat ik heel veel geld terug krijg van de fiscus.

En verder hoop ik van harte dat de advocaat van Taïda het proces weet te rekken. In hoger beroep. Uitstel aanvragen omdat een A-viertje ontbreekt. Lastig doen over bijlages. Alles aanpakken wat er te pakken valt. Rekken, rekken, rekken. Als het kan zo'n maand of vier. Dan kan Taïda alsnog haar examen doen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vraag me af hoelang de meneren en mevrouwen in den haag nog door mogen gaan. Door wie zijn zij eigenlijk te stoppen? Ben het af en toe zo zat met ze, blèh!

Anoniem zei

Het wordt zo moeilijk om ooit nog een woord wat uit deze regering komt serieus te nemen.

Anoniem zei

ik kan nu ook roepen dat het schandelijk is, van Taida, maar ik heb er mixed emotions over. Vooropgesteld dat ik haar die vier maanden uiteraard gun, want dat doe ik echt. Maar de andere kant van het verhaal is ook best lastig hoor. Ze hebben immers een premie (7000 euro) aangenomen om te vertrekken. En ze is op een Frans toeristenvisum weer binnen gekomen... En hoe zit het dan met de jurisprudentie? Als ze mag blijven? Ten opzichte van al die anderen die weggaan met een premie? En dat dan misschien ook niet echt doen? Die hele regeling van premies moet op de schop. Wat? De hele regering moet op de schop! ;-)

Anoniem zei

Die gevoelloze rotkop van dat wijf alleen al. Het gaat hier over maximaal twaalf weken. Zij vindt dat Taida gefraudeerd heeft, maar de rechter geeft T gelijk. Rare staat dit. De trias politica lijkt niet echt meer te bestaan op dit moment.

bubblygirl zei

ik dacht dat het in Belgie al erg was met de politiek, maar jullie kunnen er ook wel wat van he :-)

Algje zei

Is niet voor niks dat de naam van de minister van Vreemdelingenzaken klinkt als een vloek.