woensdag, maart 1

Ding Dong

'Ding Dong' deed de deurbel. Maar wij deden niet open. Want wij waren niet thuis. De postbode dacht even na en stak de straat over.

'Ding Dong' deed de deurbel van de overburen. Ans deed open. De postbode vroeg vriendelijk of ze wel een pakje voor ons wilde aannemen. Dat wilde ze wel. 'Doeg,' deed de postbode. 'Doeg,' zwaaide Ans.

En toen bedacht Ans dat ze nog een afspraak had. Verdikke. Hoe moest dat nou met dat pakje? 'Ding Dong' deed de deurbel van onze naaste buren. Gea deed open. 'Wil jij dit pakje aannemen voor Peer en Donder?' vroeg Ans. Dat wilde Gea wel. Ans schreef een briefje en gooide dat bij ons in de bus. Het briefje viel mooi boven op het kaartje dat de postbode al eerder in de bus had gegooid.

Peer kwam als eerste thuis. Vond beide kaartjes en ging naar hiernaast. 'Ding Dong' zei de deurbel nog een keer. Hij kreeg het pakje mee en kwam net weer bij onze voordeur aan toen ik thuis kwam van mijn werk. 'Oh... mijn boeken! Ze zijn er!' riep ik verheugd.

En voor wie wil weten welke boeken nou precies in die doos zitten? Nou, deze én deze. Omdat bij-na vakantie. Volgende week vrijdag, ik kan hem al in de verte zien liggen, stappen we op het vliegtuig naar de zon. We nemen allemaal boeken mee, zodat we uit kunnen wisselen en de hele week door kunnen lezen. We hopen dat uit te voeren op het balkon. Of aan het zwembad. Of misschien wel op het strand...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik moet af en toe echt grinniken om onze voorkeuren: het ECI-pakketje mét de Nicci French lag voor mij eergisteren te wachten bij míjn buurvrouw!
Dan Brown is voor het volgende kwartaal!
[pak ze goed diep in je koffer anders krijg je misschien nog neigingen om toch stiekem te gaan lezen ;-)]

En Kruistocht in spijkerbroek is echt een boek voor jou, ook nu nog!

Anoniem zei

Ach, wat heerlijk om de twee boeken hier te zien die ik op dit moment non-stop verkoop. En wat heerlijk om te horen dat de vakantie bijna aankomt, dit is 'DE' vakantie, toch? :)

Anoniem zei

Neem jij vakantie op, om een boek te lezen?

Jôh?..

Anoniem zei

Aaaah dan brown heb ik net uit... ik heb weer met lichtje-aan-op-de-gang geslapen hahahahaa! eigenlijk is Baantjer al te eng voor mij ;-)
Maar hij is goeoeoeoeoeod!

Algje zei

Ha, dat is een idee. Sinds er geen noordmeeting meer is met bijbehorende lange treinreis, kom ik niet meer aan lezen toe. Maar ik kan natuurlijk ook gewoon op vakantie gaan. Heb nog een stuk of acht dikke boeken op mijn leeslijstje. Op huidige leestempo is dat 14 jaar ofzo.

bubblygirl zei

Wel...ik heb hem al meermaals in mijn handen genomen, de delta deceptie, maar ik weet het niet zo...ik vond Bernini en Da Vinci heel goed...alleen het Juvenalisdillema vond ik wat minder...en ik ben bang dat de delta deceptie ook wat minder is...maar jij laat het wel weten he..trouwens, naar waar ga je op verlof? greets