woensdag, maart 15

Bewolkt Algarve

Na vijf dagen zon, zon, zon en steeds maar die hitte, bleek het vanochtend zwaar bewolkt te zijn. Dat was maar goed ook. Skwebbel moet, wat zonnen betreft, echt tegen zichzelf in bescherming genomen worden. We hebben al gezegd als er mensen zijn die niet tegen haar zullen zeggen ´mens, wat ben je bruin geworden´, het dan alleen maar kan gaan om hele jaloerse types....
We trokken vanochtend dus, voor het eerst sinds onze komst hier, maar weer eens een spijkerbroek aan. Raar hoor.

Op de plaatselijke warenmarkt van Quarteira liepen we tussen de kraampjes door. `Citroenen, 1 kilo voor vijftig cent´, riepen de borden. Overal zagen we fresia´s, verse aardbeien, bonen in alle soorten en maten en achter de kramen stonden van die prachtige, verweerde Portugese mannen en vrouwen. Klik, klik, klik, deed mijn camera. Zo af en toe werden we aan onze jas getrokken en duwde een dreumes van een jaar of zes zijn hand vlak onder onze neus. Of we maar even wilde storten voor een goed doel. Dat deden we maar niet. Voor je het weet loop je als de rattenvanger van Hameln over een Portugese markt met een hele sliert bedelende kindertjes achter je aan.

Omdat het bewolkt bleef gingen we, na de markt, richting Albufeira om te shoppen op De Strip. Een lange, hele lange straat met alleen maar winkeltjes, restaurantjes en cafe´s. Shop till you drop. En dat deden we. Peer kan tevreden zijn over mijn score. Want dat ben ik ook. ;-)

7 opmerkingen:

C'est Lavi zei

Bewolkt of niet, wij kunnen niet anders dan nog steeds jaloers zijn op je. De lente zal 4 weken later komen dan verwacht en dat is te merken (k-k-k-k-koud!). Nog een paar daagjes bijboeken, luidt mijn advies haha. Have fun ladies!

Anoniem zei

Gerechtigheid. Hier schijnt de zon volop. De lucht is prachtig blauw, echt waar. Maar .... het is errruuggg koud. Maar de lente komt er aan!! Zeker als jij deze kant weer op komt want ik begin er steeds vaker een vreemd gevoel over te krijgen dat jij vaak mooi weer hebt tijdens vakanties. Dus kom maar terug en ga de volgende vakantie omgeving Assen of zo...

Algje zei

Nou, poeh, ik heb anders vandaag heerlijk in het zonnetje gezeten. Geen wolkje te bekennen. Toegegeven, ik zat uit de wind, in lange broek en dikke trui, maar toch.
Oké, ik geef toe, ik ben jaloers!
Geniet ervan, meiden, met meer dan volle teugen!

Peer100 zei

Ik ben trots op je, *welke score zal ze bedoelen?*

Anoniem zei

De score van jullie creditcard Peer! ;-)

bubblygirl zei

wel wel..dat ziet er inderdaad wel goed uit, en een beetje bewolking kan soms een verademing zijn..;en een goed ecxuus om te gaan shoppen...alleen zien dat je dat dan ook nog allemaal terug in de valiezen krijgt he!

Anoniem zei

't Is nait altied koffie mit kouk!! En haal Skwebbel uit de zon! Snèl!