vrijdag, maart 17

Koud Nederland

Acht dagen lang waren we in een andere wereld. Een wereld van zon, stille dorpjes, dromerige steegjes, schone stranden, lieve mensen, groene heuvels, mooie dalen, slapen tot je uitgeslapen bent, ontbijten zonder tijdsdruk, liggen aan het zwembad, sproeten kweken, slenteren, heerlijk eten, lachen, praten en heel veel zuchten van puur genot.

En toen stonden we vanochtend op. Het was nog maar 05.00 uur. Om zes uur kwam het busje ons halen om ons naar het vliegveld te brengen. Henny stapte het balkon op, stond daar even stil, draaide zich om en zei: 'Je gelooft het niet maar het regent!' Ik moest even voelen. Ja hoor, op onze vertrekdag was het gaan regenen! Nou ja...

Toen we in het vliegtuig stapten wensten de jongens van Transavia ons een goede morgen. 'Nou, goede...' zei ik. En ik legde uit dat het nog niet zo goed voelde. We gingen immers weg uit Portugal, terug naar huis? De stewart keek naar buiten, zag de regen stromen en zei: 'In Nederland is het wél droog!' Ik vroeg hem of daar de zon dan misschien ook scheen.

'Nee,' zei de stewart. 'Vandaag mochten we kiezen. Of droog. Of regen. Meer keuzes waren er niet. Wij kozen, en daar hoefden we niet lang over na te denken, voor droog.' Ik zei hem dat ik het daar wel mee eens kon zijn. 'Oh ja,' zei de stewart toen ik doorschuivelde richting stoel 30A, 'en koud, dat is het ook, héél koud!' Ik keek achterom en zag hem grijnzen. En toen ik in Assen op het station stond wist ik dat hij gelijk had. Koud is het. Vandaar de warme foto in dit logje. En, om het helemaal mooi te maken, nog meer foto's. Klik. Klik. Klik.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Koud ja .... zelfs voor deze tijd, in Nederland.
Gelukkig breng je nog wat warmte en kleur mee [de klikkliks].

Welkom thuis!

C'est Lavi zei

Welkom thuis! En helemaal o/t: ik zat er falikant naast met mijn eerste gok -Chris Tates-. Mijn tweede keus is Frederique. In de eerste aflevering maakt zij op de brug een opmerking over haar slechte ogen. Een mol heeft ook slechte ogen. Derde keus tenslotte: die mannelijke tangodanser -ben ff zijn naam kwijt-. Volgens mij zong hij tijdens het oefenen van de tango vanavond iets met "mol" er in. Het wordt bijna een nieuw spel: Wie Van De Drie, haha. Nogmaals, welkom thuis. Fijn dat je er weer bent :-)

Anoniem zei

Welkom in nederland, waar het weer nog kouder is dan mensen...

Anoniem zei

Fijn dat jullie allemaal weer veilig thuis zijn .

Algje zei

Zit hier heftig te zuchten bij die plaatjes. Och mocht het nog eens komen te staan gebeuren dat ik van het geld van mijn eerste bestseller daar één zo'n huisje uit dat rijtje kon kopen om er vervolgens mijn tweede bestseller te schrijven.

Algje zei

Welkom thuis trouwens en dank voor het delen van die * zucht * plaatjes met ons. Hier schijnt de zon. Ik hoop bij jullie inmiddels ook.

Anoniem zei

dat klinkt allemaal héél goed, mooie foto's!
Drop

Anoniem zei

Ooohh, kíjk! Och, nee díe! Nee, díe. Kijk deze dan toch! - Ik vind alle foto's mooi (leuke obers;) - Welkom terug.