maandag, maart 27

Een moment voor mezelf

Ik ben niet zo'n theeleut. Zeg maar gerust: he-le-maal geen theeleut. Ik ben van de koffie. Pittig met suiker, dat is mijn recept. Of, als het echt feest is, met een scheutje Heavenly Hazel, slagroom en nootjes. Maar nu even niet. Op mijn werk hebben we sinds kort zo'n super-koffie-machine. Eentje die ook espresso kan maken en cappuchino maar ook bijvoorbeeld chocolademelk met, als je dat graag wilt, een scheutje extra room... Geweldig apparaat.

Thuis zijn we van de senseo. 'Regular' voor overdag en 'Dark Roast' voor de avonduren. Maar dan natuurlijk wel het eigen merk van de C1000 want die is net zo lekker. Voor ons is dat dus voldoende: één padhouder, twee soorten koffie, klaar.

Maar nou komt aanstaand weekend mijn schoonzus logeren. En Peer z'n zus Els is er wel eentje; een theeleut. Een échte! En dus besloot ik vanavond even langs de C1000 te scheuren voor de aanbieding van de week. Twee soorten tea-pads én een tea-padhouder voor maar € 2,98. Verder geen fratsen, dat scheelt.

En toen we er zojuist mee thuiskwamen moest het natuurlijk wel even uitgeprobeerd. Want thee zetten in een koffiezetapparaat... daar had ik eerlijk gezegd niet echt veel vertrouwen in. De padhouder werd gemonteerd, de gebruiksaanwijzing werd gelezen (...), één keer een kopje heet water er door heen en daarna kon je thee zetten. Aldus Pickwick en Senseo.

En wat blijkt? Ze hebben gelijk! En zo heb ik nu even een moment voor mezelf. Met een kopje Earl Grey met een vleugje limoen. Mmmmm... helemaal niet slecht.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey, die dingen nam crash ook voor me mee, afgelopen weekend. Hoewel ik geen theeleut ben (afgezien van twinnings earl grey) vond ik het zeer te pruimen.

Anoniem zei

Da's inderdaad toevallig. Ik ben ook geen theeleut maar vond de Tempting Red [of zoiets] erg lekker vanuit Struikel zijn senseo stromen.

Algje zei

Koffiepad
Theepad
Geef mij maar fietspad

Anoniem zei

Ik had er ook zo mijn twijfels bij. Thee uit een koffie-apparaat. Niet zo smakelijk, dacht ik. Maar misschien dus toch? Hoera! Want ik ben dus een theeleut. Ja, zo'n echte.

Anoniem zei

Goed dat je me er aan herinnert! Ik heb al wel twee weken zo'n pakket in de kast staan! Eh... mórgen dan ga ik het proberen. Dus ECHT geen koffiesmaak begrijp ik?! WOW!