dinsdag, maart 28

Reislustig

We zijn graag thuis, Peer en ik. Maar wat we het allerliefst doen is reizen. Weg van hier. Soms wekenlang, soms maar twee dagen. Om daarna weer thuis te komen zodat we tussen het reizen door kunnen werken en geld verdienen. Want zo'n hobby moet natuurlijk wel bekostigd worden. Daar waar anderen kiezen voor een glimmende gloednieuwe auto, de duurste keuken of een mega-badkamer kiezen wij voor reizen.

Het is nog maar kort geleden dat ik in Portugal was maar naast reizen ben ik ook nogal dol op plannen dus gingen Peer en ik er eens even voor zitten dit weekend om onze reisplannen voor dit jaar te bespreken.

Het weekendje in Brussel stond al gepland. Over een week of vier gaan we op bezoek bij Peer z'n jongste die daar net aan een nieuwe stage begonnen is. April is dus gedekt. Check.

'Maar we hebben het ook al jaren over de bollenvelden,' zei ik. 'Als we dat nou eens in mei gaan doen? Met de caravan?' Peer knikte instemmend. We zetten door het weekend van 21 mei een dikke streep in onze agenda en ik surfte al even over het internet op zoek naar een leuke kleine boerencamping.

In juni hebben we zomervakantie. 24 dagen trekken we met het ienieminiekerrevennegie door Europa. Luxemburg, denken we, en Frankrijk... dat is bijna wel zeker. Maar hoe het precies wordt? Of we daadwerkelijk helemaal doorrijden naar Italië omdat we nu eindelijk wel eens Florence willen zien of gaan we door naar Spanje en via de Westkust van Frankrijk terug? Dat blijft, ook voor ons, tot op het allerlaatste moment een verrassing. We boeken voor die vakantie niks. Dat hoeft ook niet want we zitten voor het hoogseizoen aan. Reizen met de wind (of de zon) mee. Dat is ook heel lekker.

'En dan mis ik nog iets...' zei ik.
'Je mist iets?' vroeg Peer verbaasd.
'Ja! Terschelling! Ik moet natuurlijk wel naar Terschelling!'
'Hmmmm....' Peer werd er ter plekke een beetje gelukkiger van.
'Zal ik eens zo'n folder opvragen van dat decadente hotel met uitzicht op de baai?' vroeg ik.
Peer knikte enthousiast. Ik surfte het net over. Klikkerdeklik. En vandaag lag de informatie al in de bus.

Hmmmmm.... inderdaad. Errug hmmmmmmm! Beetje boel duur ook. Maar ach, daar beslissen we in september dan wel over. Komt tijd, komt reis.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

21 mei is wel een beetje aan de late kant voor de bollenvelden, maar ach, misschien heb je geluk.
En als je toch in Anna Paulowna bent, rijd dan even naar Breezand [gem. AP], naar de Schorweg 23, dat is het geboortehuis van mijn vader en de plek waar mijn opa zijn bollenvelden had.

Dondersteen zei

@Crash: ik heb goede hoop (en teveel andere drukke weekenden om eerder te gaan). De bollen begonnen tenslotte laat dit jaar. Dan kan ik ze ook wel laat gaan bezoeken! :-)

bubblygirl zei

dat ziet er allemaal niet zo slecht uit he...zoveel van huis joh, dat is toch niet echt aan ons besteed hoor...daarvoor ben ik altijd veels te stressig van te voren en erna...maar doe jij maar gerust, kan ik aan de hand van je verslagjes me ook een beetje op reis wanen :-)

Anoniem zei

He joh.... heb je gezien dat je kan internetten op de camping? Mazzelaar... Chris wil er nu ook wel even over nadenken ;-)

Groet'n, JeZus

Dondersteen zei

@Ettje: Tja. Het 'probleem' blijft dat we niet eerder kunnen. Dus we zien het wel. Als er nog bollen zijn dan zien we ze. Als er geen bollen zijn, dan gaan we naar het strand. Dat is ook heel niet vervelend! ;-)

C'est Lavi zei

En als ik de Lotto win, stuur ik jullie naar Amsterdam om Cabaret te gaan bekijken. Duimen dus :-)

Anoniem zei

Kom je nog wel werken? Volgens mij ben jij tot de zomer veel vrij als ik dit zo lees. Geniet er van!!

Anoniem zei

en wie weet verandert onze baas nog van gedachten! (níet)