zondag, maart 12

Warm Algarve

Ik durf het haast niet te zeggen, gezien de weerberichten die we uit Nederland ontvangen, maar het is warm in de Algarve. Op ons balkon, uit de wind, in de zon, liet de thermometer ons gistermiddag 42 graden lezen. Skwebbel lag beneden aan het zwembad te bakken. Henny en ik zaten met een boek in het appartement. Het is hier dus geweldig.

De Algarve is prachtig, groene heuvels, witte huisjes, hele, hele aardige mensen. Oude mannetjes met dikke truien aan en petten op slenteren door de straatjes van het oude vissersdorp. Alsof ze, als acteur, ingehuurd zijn voor die rol. Maar dat is niet zo, het is zo authentiek als het maar zijn kan. Waslijnen met wasgoed hangen hoog boven de straten, vrouwen maken een praatje op de stoep voor hun huis en wij doen van slenter, slenter. Langzaam maar zeker komt het vakantiegevoel over ons. Het tempo wordt langzamer, we staan wat langer stil om ergens naar te kijken, we nemen gewoon nog een koffie en lezen nog een bladzijde of twintig. We komen helemaal tot rust hier.

Misschien is het niet leuk om te lezen. Maar ook deze waarheid dient vertelt te worden. Sterkte daar met sneeuw en ijs. En de groeten uit een zeer zonnig en prachtig Algarve. Ook namens Skwebbel en Henny.

12 opmerkingen:

Peer100 zei

Dank, Veel plezier en rij voorzichtig Xxx

Anoniem zei

Wat nou sneeuw, je leest oude kranten. Je kan wel merken dat de Algarve achter loopt.

Het was stralend zonnig weer.

Met nachttemeraturen van -9, dat dan weer wel.

C'est Lavi zei

Vannacht min 10. Brrrrrr. Ik ben een beetje jaloers op jullie maar ik wens jullie evengoed heel veel plezier haha :-)

Anoniem zei

Muito prazer .... als jij mooie foto's hebt, dan heb ik nog wel een mooi liedje voor je mp3-speler wanneer je terugkomt!

Anoniem zei

Zeker is het leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebt, geniet er van!
Drop

Anoniem zei

Is dat nou wel leuk zulk heerlijk weer. Als je weer terug komt in Nederland moet je weer wennen. Eerst moest je wennen aan de Algarve en straks weer aan Nederland. Ik wist het wel ....... ik zou ook gaan. Ik wil ook bakken in de zon!!
Maar eh... ik gun het je van harte en geniet er van. Tot volgende week.

Algje zei

Ik vind dat best wel zielig voor jullie. Eerst al dat je eigenlijk niks te doen hebt, dat is zo sneu. En dan ook nog eens dat het zo snikheet is. Om nog maar te zwijgen van die ouwe mannen in dikke truien. Echt, ik heb met je te doen. Als ik kon, zou ik met jullie ruilen. Gewoon uit liefdadigheid.

Anoniem zei

Mocht je het te warm krijgen:
http://www.moorsmagazine.com/fotos/ijspegels.html

Anoniem zei

Na zin 1 ben ik gestopt met lezen. Hrmpf. Maar doe vooral de groeten terug. Grmbl.

Anoniem zei

Roely wij haten je! wij werken ons in het zweet en jij zweet van de zon? wat klopt hier niet.
gr Els en Jeannet en Shouf Shouf Steffie

Anoniem zei

Jee, wat een verschil in temperatuur! dat wordt wennen voor jullie bij terugkomst. Heb voor jullie dan namelijk nog een lekker pak sneeuw besteld...haha!

Anoniem zei

Het is hier altijd koud hoor, rond deze tijd van het jaar... ;)