zaterdag, maart 18

Bruin

Ik word het niet snel; bruin. Mijn huidtype leent zich daar niet voor. Vroeger werd ik standaard kreeftenrood. Altijd. Of ik nou voorzichtig begon met zon of er meteen vol indook. Altijd rood als een kreeft. En sproeten. Duizenden sproeten. Maar die zijn leuk.

Sinds mijn reizen naar Australië is mijn huid iets beter bestand tegen zon. Kreeftenrood overkomt me niet meer zo snel. Ik weet wel dat ik niet, als Skwebbel, anderhalf uur lang moet gaan liggen bakken. Maar een poosje zonnen kan wel. Ook zonder factor 15. Gelukkig maar. En zo werd ik afgelopen week, voor mijn doen althans, behoorlijk bruin. Beetje zwemmen (filmpje!), beetje zonnen en hup, weer wat sproeten erbij!

Ik kwam vanmiddag in de C1000 een collega tegen. Hoe het was geweest wilde ze weten. En hoe warm het was. En of het niet vre-se-lijk was om nu weer in de kou te zitten. Over mijn sproeten en gezonde bruine kleurtje zei ze niks. 'Ach,' dacht ik schouderophalend, 'ik ben het gewend....'

En toen gingen we de caravan halen uit de stalling. Nee, we zijn niet té optimistisch en we hebben zeker geen plannen om binnenkort te gaan kamperen maar hij moet aanstaande vrijdag naar de caravanhandel gebracht voor een keuring en een grote beurt. Vandaar.

De baas van de schuur waar de caravan staat kwam verheugd op me aflopen. 'Heee hallo!' riep hij, 'hoe is het met je?' En toen kwam het: 'Mens!,' zei hij, 'wat ben jij....' En ik begon al te grijnzen. Eindelijk, eindelijk, ein-de-lijk had iemand het dan toch opgemerkt. Maar toen kwam de rest van de zin: '...grijs geworden!'

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Oohhww ik wil oooook. helemaal nu ik het zwembad filmpje gezien heb. Het enige wat nog ontbrak was een plonzende yara. Hebben julliehaar niet gemist?

Anoniem zei

Hahahahaha(*drukt handen op buik tegen de pijn*)hahahaha(*slaat op beide knieën*)haha... oeps...(*natte broek*)

Anoniem zei

Dus die caravan wordt in vervolg ergens anders gestald?

C'est Lavi zei

Bwahahahahaha!

Leuk filmpje ook :-)

Anoniem zei

Wat erg hoor....maar dat vrouwtje wat daar heerlijk relaxt in de luie stoel ligt ..is hartstikke bruin...Ben jij dat ????Heb gelezen dat jullie genoten hebben

Anoniem zei

Nou ja zeg!

Voordeel van dat ouder [grijzer] worden is ook bij mij dat ik wat langer in de zon kan blijven voordat ik een tweedegraadsverbranding oploop!

bubblygirl zei

je ziet er echt stralend uit joh!! enne ik heb ook altijd direct sproetjes hoor...maar dat is schattig he! Nee, ik denk wel dat jullie een geweldige vakantie hebben gehad, het zal nu wel weer een klein beetje wennen zijn aan het koude nederland he! groetjes uit het even koude Belgie

Anoniem zei

Flauw he? Mensen willen je gewoon niet zeggen dat je zo lekker bruin bent...ze zijn gewoon jaloers!!!