woensdag, februari 22

Genieten

'Hmmm... Ik weet het niet hoor'. Ik draaide me nog een keer om. Keek. Keek nog een keer. Hield mijn hoofd schuin. Twijfelde hard.
'Hij is prachtig' zei Peer.
'Ja, dat wel maar als ik dit doe,' zei ik terwijl ik voorover hing, 'kijk... zie je het!'
Peer kreeg twinkeltjes in zijn ogen. 'Ja, én of ik het zie!'
'Hij is dus te groot Peer.' Mijn ogen glommen van pure vreugde. 'Weet je wel wat dat betekent? Dat ik een maat kleiner moet bestellen. Of misschien wel twee maten! Je wilt toch niet dat alle mannen mijn volledige voorgevel uit mijn veel te grote shirt zien vallen? Nee? Nou dan!' Ik deed een klein dansje om het te vieren.

We stonden in onze slaapkamer. Eerder die dag had ik hard gebufferd op het werk in verband met de op handen zijnde verhuizing. Samen met Kronkels pakte ik veel in, sleepte met de grote blauwe bakken en we namen, als echte bouwvakkers, een heuse koffiepauze! Zwaar werk hoor, dat verhuizen. Ik kreeg ter plekke grote bewondering voor de ruggen van professionele verhuizers.

Om half vijf was ik dus behoorlijk moe maar toch ging ik met mijn andere collega naar de sportschool alwaar we ons een uur in het zweet werkten. Applaus, applaus.

Toen ik thuiskwam had mijn eigen Peer tortilla's gemaakt. Met kip, groente en een heerlijk sausje. Ik kon zo aanschuiven. Als dat niet genieten is weet ik het ook niet meer.

En toen, na het toetje, gingen we naar de slaapkamer om te winkelen. Wehkamp had een zak vol spullen gebracht. Een helemaal geweldig shirt voor Donder, een geweldig leuk shirt voor Peer, drie prima hemdjes voor Peer én dat bijna-helemaal-geweldig-maar-echt-te-groot shirt (zie foto) voor Donder. Morgen komt de man van Wehkamp voorrijden. Hij neemt dan de retourtjes mee en om de service compleet te maken brengt hij dan meteen een nieuwe versie van dat mooie-maar-te-grote-shirt voor me mee. Een maat kleiner. Over genieten gesproken!

En om het genieten nog completer te maken is er nu de laptop. De nota van Wehkamp ligt naast me. Voor al die spullen (3 shirts, 3 hemdjes) betalen we maar € 27,42. Op tafel staat een kopje koffie. Een blokje pure chocola ligt er naast. Zucht. Donder is moe maar voldaan.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Kickkuh!

Anoniem zei

Kickkuh!

Anoniem zei

*nou Marie, één keer was wel genoeg*

Anoniem zei

Dat T-shirt kwam van de Vrijbuiter... ;)

Anoniem zei

Kickkuh!

Anoniem zei

Kickkuh!

Anoniem zei

Kickkuh! (hoezo geen orginele reactie, die had je al! Ik zeg noooit, maar dan ook noooit "kickuh" dus ik ben hartstikke orgineel!)