zondag, februari 26

Lokkerij









We waren in het Zuiden van Drenthe vanmiddag. In de buurt van het pittoreske dorpje De Wijk vind je daar landgoed De Havixhorst. Daar kun je eten (als je een dikke portemonnee meeneemt), wandelen en De Lokkerij bezoeken; een ooievaarsstation.

Wij hadden het vermoeden dat daar wellicht al een paar ooievaars te zien zouden zijn. Nou, dat hadden we mooi mis. Niks niet een paar ooievaars. Het stikte er van! Terwijl ik op één plek bleef staan en langzaam om mijn as draaide telde ik er zo maar 23 stuks. Ze klepperden dat het een lieve lust was en zo af en toe kwam er eentje laag overvliegen. Je hebt indrukwekkend en indrukwekkend. Nou maar hopen dat ik er niet bezwangerd ben geraakt met zo'n overdosis ooievaars om me heen...





PS: De Lokkerij is nog niet open, 1 april pas. Maar je kunt er wel omheen lopen en dan valt er ook genoeg te zien. En waar de andere foto's zijn, ach, dat weten jullie nu toch wel? Toch?

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je naar Meppel richting/langs het ziekenhuis rijdt zie je ze regelmatig op de lantaarnpalen zitten. Je zou bijna denken dat ze toch kindertjes hebben afgeleverd bij de kraamafdeling. Ik twijfel nog steeds.....

Anoniem zei

Ik zou er bijna voor naar drenthe karren.

Anoniem zei

Die Hejemato! Ik zal haar volgende week even helpen herinner hoe het ook alweer ging ;)

Anoniem zei

Zal ik Struikel toch maar eens overhalen om naar Zuid-Drenthe te rijden?
Dit is wel een erg aanlokkelijk beeld dat er wordt geschetst door jou!

Anoniem zei

Nou zeg,wat moet dat een bijzondere gewaarwording geweest zijn...Prachtig....

Anoniem zei

Ooievaars zijn naast brengers van 'goed nieuws' ook nog geweldig om naar te kijken. Gaaf!

bubblygirl zei

persoonlijk zou ik het er toch niet op hebben hoor..na de film 'Birds' gezien te hebben ooit, ben ik niet zo'n freak van vogeltjes...en dan bedoel ik alle vogels (kun je al denken hoe ik in deze tijden van vogelgriep leef =-) ) greets

Algje zei

Ha, in 1985 fietste ik met mijn broer in Hongarije. In die tijd waren er bijna geen ooievaars in Nederland. Maar in Hongarije waren ze wel. Diezelfde avond heeft mijn broer op mijn aandringen zijn vrouw gebeld of ze hem niet iets te vertellen had.