dinsdag, februari 21

Herkansing

Onze stagiaire met de gezonde angst voor het fenomeen 'bellen' ging vandaag in de herkansing. Door allerlei omstandigheden was het er niet eerder van gekomen dus toen ik vanochtend zei: 'Zou je deze twee zaken even voor me uit willen zoeken?' knikte ze, nietsvermoedend, enthousiast dat ze dat wel wilde. Pas daarna besefte ze dat ze voor dat uitzoekwerk zou moeten bellen.

Ik moest even, in verband met die op handen zijnde verhuizing, in een andere ruimte zijn en toen ik terug kwam in onze kamer zat ze met de rug naar me toe aan de telefoon. Ik liep langs haar heen naar mijn eigen bureau en ze gebaarde driftig dat ze nu echt aan het bellen was. En of ik maar, deed ze haar vinger tegen de lippen, goed stil wilde zijn. Pretogen met een zweempje angst. Mooie combi.

Dit keer werd er wel opgenomen. Ze deed het perfect. Ze noemde haar naam, de naam van onze organisatie, en gaf, zonder ook maar één hapering, de reden waarvoor ze belde. Even was ze stil en toen zei ze: 'ja hoor, dat heb ik...' en gaf toen vlekkeloos het kenmerk door dat op de brief van de organisatie stond. Ze controleerde de gegevens door ze te herhalen en bedankte daarna vriendelijk.

Triomfantelijk legde ze de telefoon neer, keek me aan en zei: 'Zo, daar kun jij vanavond mooi een stukkie over schijven!' Bij deze.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Kijk. Dat is een overwinning!! Gaaf. En een beloning in de vorm van een persoonlijk verhaaltje van Donder.

Anoniem zei

Kijk! Haar houwen we nog effe!

Anoniem zei

Nou,goed van haar,hoor...en ze is ook nog lief voor een ander....fijne meid....houwe dat grietje

Anoniem zei

Volgens mij reageert ze nu onder andere namen...

Anoniem zei

Laat je het haar ook lezen? Vindt ze vast leuk.

Anoniem zei

En ook belangrijk is de sfeer waarin je leert. En daar zorg jij weer voor!

Algje zei

Mag ik ook bij jou stage lopen? Stel alweer twee maanden een lastig telefoontje uit. Daar kan die stagiaire nog een puntje aan zuigen.

Anoniem zei

Denk dat je het stukje dat je geschreven hebt even voor haar moet gaan uitprinten en inlijsten...is een leuke herinnering toch??

Anoniem zei

ik sluit me aan bij Joke... overigens wél een bijdehand typje, ik mag dat wel...
Drop