donderdag, januari 5

Zorgverzekeringsbos

Mijn moeder heeft AOW. En verder niets. Geen aanvullende pensioenen. Geen speciale regelingen. Geen extra inkomsten. Niets. Maar ze moet wel, met ingang van deze maand, ziektekostenpremie betalen. Okee, okee, minister Hoogervorst.... Nou niet meteen protesteren. U hebt gelijk hoor, ze krijgt in-der-daad zorgtoeslag. Wel € 34,00 per maand. Maar als je die zorgtoeslag aftrekt van haar huidige premie dan moet ze alsnog € 20,00 per maand bijleggen. Wat zegt u? Haar inkomen gaat omhoog? Nou, dat moeten we dan eerst nog zien hé? De premie werd al lang afschreven, de AOW is nog lang niet binnen. Wat? Negatief? Ik??? Nee hoor. Realistisch heet dat.

Hoe dan ook. Ik ging vandaag op zoek naar een goedkopere maar toch goed dekkende zorgverzekering voor mijn moeder. U kent het spreekwoord van bomen en een bos? Ik raakte er bijna in verdwaald. Maar uiteindelijk vond ik toch een, naar mijn idee, goede en redelijk goedkope verzekering voor moederlief.

Ik belde mijn moeder om haar het goede nieuws te vertellen en hoorde toen dat zuslief ook aan het verdwalen was tussen die bomen in hetzelfde ziektekostenverzekeringsbos. Dat we elkaar daar niet tegenkwamen is wel logisch. Dat bos is immers veel te groot? Ik zal haar maar eens even bellen, om te zien of ze voor dezelfde boom koos als ik. Want dan kan onze moeder zó over naar een goedkopere én goede ziektekostenverzekering. En dan is het financiële gat tussen haar oude en nieuwe ziektekostensituatie bijna gedicht. Dat zou mooi zijn.

4 opmerkingen:

C'est Lavi zei

Een gedoe, dat is het. Maar goddank (haha) is mijn goede voornemen voor 2006 dat ik me nérgens meer druk om maak. Niet om een kapotte crosstrainer en dus ook niet om zorgverzekeringen. Via deze site kun je trouwens verzekeringen vergelijken, misschien heb je er iets aan (zorgverzekeringen vergelijken aanklikken): http://www.degoedkoopstezorgverzekering.nl/inhoud.htm

Anoniem zei

De mensen die particulier verzekerd zijn vanwege hoog inkomen, die gaan er bijna allemaal op vooruit he... Het lijkt me dat als je zo'n loon hebt, je niet zo wakker ligt van 20 euro per maand! En wie gaat er op achteruit? Weer es de lage lonen en tweeverdieners onder de ziekenfondsgrens...

Anoniem zei

als ik mijn twee dochters niet had die me aan mijn hand door verschillende bossen loodsen, was ik al lang, onvindbaar, verdwaald.
mam.

Anoniem zei

Niet klagen en afwachten: ACTIE!