woensdag, januari 4

Krant


Wij hebben een zaterdagabonnement op het Dagblad van het Noorden. Dat is namelijk de enige dag dat wij er aan toekomen uitgebreid de krant te lezen. Kopje koffie er bij, aan de grote tafel zitten, prima begin van de dag. De rest van de week komt er toch niks van en dan is de krant én te duur én is het een beetje boel zonde van al dat papier...

Maar nu kregen we bericht van 'onze krant'. We konden de I-krant er gratis bij krijgen. Omdat we toch al een zaterdagabonnement hebben. Kijk, dat is nou aardig van die krantemensen want normaal gesproken kost de I-krant € 100,00 per jaar. En sinds gisteren hebben we hem. De krant heeft precies dezelfde layout als de papieren versie, maar dan op je scherm (zie foto). Je leest de koppen, bladert door de krant, en wil je een artikel helemaal lezen dan zijn de artikelen aanklikbaar tot een groter, leesbaarder formaat.

Ik roep het al jaren. Internet is dé uitvinding van de vorige eeuw. En deze I-krant bewijst dat weer eens. Ik ben er, dat mag duidelijk zijn, helemaal tevreden over. En wat ook zo handig is: hij ligt 's ochtends om 07.00 uur in de (email)bus. Weer of geen weer. Pret-tig.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

En heb je wel tijd om deze krantenversie te lezen? Iedere dag?
Ik lees ook al mijn nieuws op internet [zonder enig abonnement trouwens] terwijl ik vroeger toch ook lekker met de krant op de bank ging zitten. Omdat deze er om financiële redenen uit moest vind ik het inderdaad een uitvinding dat ik alles toch kan bijhouden.

Dondersteen zei

@Crash: nee, ik heb ook nu niet de tijd om de krant te lezen maar als ik wel tijd heb is hij er en ik hoef me niet meer schuldig te voelen dat ik een duur abonnement heb terwijl ik niet lees. Heerlijk is het. En bovendien heb ik een hekel aan het formaat van Nederlandse kranten, zó onhandig groot... en deze past -heel keurig- precies in mijn laptop. :)

Anoniem zei

De telegrof had dit al effies, maar dat is niet het ergste. De beste uitvinding van de vorige eeuw is de vaatwasser ja. Het beste wat de mensheid overkomen is sinds de afschaffing van de slavernij.

Anoniem zei

Toch gaat er niets boven papier...

Anoniem zei

Als die digitale versie precies is als de papieren, welke editie krijg je dan?

Anoniem zei

En heb je daar dan wel tijd voor? ;-)

Anoniem zei

Eigenlijk vind ik de krant ,boel weggegooid geld...lees eerste deel,en de rest gaat ongelezen bij het oude papier..Dat betekent voor mij,dat ik een kwart lees...maar..de koffie smaakt er goed bij..Lieve groet...Kus..

Anoniem zei

handig, een stuk minder papier om weg te gooien, geen zwarte vingers meer, helemaal goed

Anoniem zei

Da's wel heel handig! Met verhuizen heb ik weleens zo'n proefabbonement van 4 weken genomen. En als ik daarna niet wilde verlengen, was het ook altijd met de reden dat ik de krant uiteindelijke bijna niet lees. alleen in het weekend...moet ook maar eens op zoek naar een weekendkrant, of I-krant denk ik...