dinsdag, januari 17

Afzet-zorg

Ik las vanochtend in mijn digitale krant dat de heer Wiegel voorspelt dat de zorgverzekeringen volgend jaar nog eens 20% zullen stijgen. Kijk mensen, daar wordt ik niet goed van, van dat soort geleuter. Als de heer Wiegel werkelijk voorspellende gaven bezit, laat hij ze dan voor betere doeleinden gebruiken.

Over die steeds maar duurder wordende zorg schreef ik al eerder dit stukje. Toen bleek dat we in 2005 al behoorlijk misbruikt zijn door de verzekeraars. Wij wél extra betalen, zij geen verhoging van de kosten. Want de verzekeringspot moest immers dik gespekt worden? En er was toch ook geld nodig voor al die mega-reclame-campagnes? Nou dan. Dat kan de gewone man best betalen, zo dachten de verzekeraars vorig jaar.

Ik heb dus geen oud politicus nodig die me komt vertellen dat we ook in 2007 weer als melkkoe zullen worden gebruikt. Daar was ik inmiddels zelf ook al achter, 'beste' Hans. Grom...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

En zo is het maar net!

Anoniem zei

was te verwachten.
ook een stikkie? ;-)
alfi

Anoniem zei

Psies! Ik word alleen al ziek als ik naar mijn salarisstrookje kijk ...

Anoniem zei

kvraag me af of het ooit stopt...