maandag, januari 30

Maandag-fris

Maandag is de wasdag. U weet het. In huize Donder is maandag echter een kantoor-werkdag. Maar het wás een dag...

Ik fietste als op vleugels richting binnenstad vanmorgen. Ik had de wind mee maar dat merkte ik pas toen ik vanavond, met diezelfde wind tegen, naar huis fietste.
Ons kantoor was, werktechnisch gezien, spic en span dankzij collega Kronkels. Voor haar was het vrijdag werk-wasdag volgens mij want alles was helemaal aan de kant. Dat is nog eens een lekker begin van de week!
De hoeveelheid binnenkomende post viel enorm mee. En daarbij staken twee collega's de handen uit de mouwen en hielpen vrolijk met het wegsoppen van die stapeltjes post. Dus dat was zo gepiept.
Het telefonisch spreekuur, dat gek genoeg anderhalf uur duurt, viel ook mee. Als een centrifuge op 1500 toeren vloog de tijd om.
En ook in de middag ging het werk soepeltjes door mijn handen, tjoep, tjoep, tjoep. Wassen, wringen, strijken, klaar.

Lentefris en vrolijk ging ik om 17.00 uur naar huis. Maandag wasdag? Maandag was-een-top-dag! Wat mij betreft mag dat morgen nog een keer...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Geef je één vinger, wil ze gelijk de hele hand - of minstens twee vingers. Tsk tsk tsk.

Anoniem zei

Ik zal proberen daar morgen voor te zorgen. Eeeeh krijg ik ook zo'n dag morgen, denk je?

Hoo Hoo Nick zei

Maandag is inderdaad wasdag! Goeie traditie, dat!

Anoniem zei

En kun je dat gewoon in de supermarkt kopen?

Anoniem zei

Misschien komt er vandaag een handwasje voorbij... Zo'n kleintje... Met moeilijke vlekjes... Maar ach, dat doe jij ZINGEND!

Anoniem zei

Wat heerlijk te horen , dat mensen zo'n plezier in het werk hebben...Fantastisch...Lieve groet en kus