maandag, mei 22

Vakantiewas?

De vrouw komt in beeld. Lachend. 'Dit wordt leuk', denk je dan nog. Je ziet zon, groen, een caravan, vakantie. 'Dit wordt heel erg leuk,' denk je. Want vakantie, daar kun je je héél goed in verplaatsen. En dan...

Dan vertelt ze, die blonde mevrouw die je kort daarvoor nog wel aardig leek, dat ze het allerlekkerste moment van de vakantie het thuiskomen vindt. En niet omdat ze dan weer in haar eigen bed kan slapen of onder haar eigen douche kan staan. Nee, daar gaat het niet om. Voor haar is maar één ding belangrijk; thuis heeft ze haar eigen wasmiddel! Thuis wordt al haar was weer stralend wit, lentefris, helemaal zoals het zijn moet. Thuis is het beter wassen dan waar dan ook.

En ik zit, met de mond open van verbazing, naar het scherm te kijken en roep, heel hard:

'Muts! Stomme was-muts dat je d'r bent! Tjonge, jonge, jonge, ben je nou echt zo dom? Als je nou echt zó ontzettend gehecht bent aan dat stomme middel, zo totaal verslaafd aan dat ene soort witte poeder, dan neem je dat toch gewoon mee op vakantie! Je mag het invoeren hoor. Zonder dat de douane je arresteert. En ja, dat had jij ook zelf kunnen bedenken als je er éven voor was gaan zitten!'

Maar nou is de vraag (want ik weet het echt niet) voor welk wasmiddel reclame gemaakt wordt. Want ik maak me iedere keer zó kwaad op die wasverslaafde tut hola dat de werkelijke boodschap van deze reclame mij weer totaal ontgaat.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Jij kijkt reclame???

Anoniem zei

Ik heb altijd dezelfde reactie ... en kan me dus ook absoluut niet herinneren welk wasmiddel ze nou zo ontzettend graag gebruikt dat ze daarvoor thuiskomen van vakantie het leukst van de vakantie vindt!

Anoniem zei

Volgens mij is het ariel...of omo...of een of ander duur middel dat echt niet beter schoon was dan mijn eigen huismerkje van welke winkel dan ook...

Algje zei

Neehee donder, die mevrouw is niet dom, ze spéélt dom. En dat is a) omdat ze daar goed voor wordt betaald en/of b) omdat ze weet dat het merendeel van de mannen zich zulke domme wasvrouwen wenst (tegen het eind van de vakantie, op andere momenten zijn andere vrouwfuncties belangrijker) en het merendeel van de vrouwen zich prettig voelt bij de gedachte beter te zijn dan zo'n wasmuts en dus gniffelend o o wat slim waspoeder meeneemt naar de camping. En dat je dan niet weet welk merk dondert (oeps) niet, grote kans dat een percentage ook dat ene merk meeneemt per ongeluk en zo niet, dan maakt het nog niet uit, want alle merken zijn afkomstig van één of twee concerns.

Algje zei

OT: dank voor je post, is hier enthousiast ontvangen, maar had nog geen kans om daarover te mailen.