dinsdag, mei 2

It's a small world...

'We hebben een huis gehuurd', schreven ze. 'Een oude boerderij. Echt in de middle of nowhere. We hebben nog geen electriciteit maar dat komt nog. En de huurbaas heeft beloofd een tweede watertank te plaatsen. Als we dan zuinig aan doen komen we geen water tekort. Verwarming is er niet. Wel hebben we een houtkachel. Voor de zekerheid hebben we ook een kleine electrische kachel gekocht..'

Ik ken ze niet persoonlijk, deze mensen. Maar ze reizen al zeven maanden rond door het mooie Australië en zijn nu bezig zich er te vestigen. Ik volg ze, al zo lang als ze onderweg zijn, met grote belangstelling. En vandaag las ik in hun log dat ze, vlak buiten hun pas betrokken huurwoning, even een GPS-peiling hadden gedaan.

'Dit zijn de coördinaten: 34 02' 34"S, 115 37' 18"E. Misschien kan iemand dat even inttikken op Google Earth of zo? Om te kijken of het werkt?' Zo schreven ze in hun log van vandaag.

Ik opende Google Aarde. Tikte de coördinaten in. En de wereld begon te draaien. Australië kwam in beeld, het draaien stopte, het inzoomen begon. Zoom.. zoom... zoom... Net zo ver tot ik de boerderij duidelijk kon zien liggen. En weer was ik even stil. Wow. Ik doe alleen maar van klik, klik, klik en ik kijk op het dak van hun huis! Leuk is het om te zien waar ze terechtgekomen zijn. En groot is weer de bewondering voor computers en internet. It's a small world after all!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk he? die foto van miep op de foon?
De verbinding is echt geweldig.

C'est Lavi zei

Geweldig he, dat Google Earth. En iets zegt me dat jij dit ook wel geinig vindt :-)

http://www.geosense.net/

C'est Lavi zei

Ps. Klik op Visit en op Play Alone (om mee te beginnen)

Anoniem zei

De hele wereld onder je handen ... geweldig!

Dondersteen zei

@Lavi: ja! leuk! mijn hoogste score tot nu toe 4455 punten... Soms zit ik heeeeeeeel erg mis. En soms pre-cies goed. De kaart van Australië, die ken ik! ;-)