dinsdag, mei 9

Heet

Lokatie: slaapkamer Peer & Donder. Het is laat. Het licht is al uit. Het paar ligt er net in.

'Peer?'
'Ja Donder?'
'Ik heb het zo heet...'
'Oh?', klonk het hoopvol naast me.
'Ja, zó heet. Echt niet normaal...'
'Hmmmmm?'
'En ik ga er iets aan doen ook. Nu meteen!'
'Okee dan!'

Ik stapte uit bed. Deed het licht aan en rukte het dekbed uit z'n hoes. Het winterdek werd gescheiden van het zomerdek. Eén dekbed ging terug in de hoes. De andere ging op een stoel.

'Zal ik jou ook even afkoelen dan?' vroeg ik lief.
'Oh. Ja. Nou doe maar dan...'
En ook Peer z'n dekbed werd zorgvuldig gescheiden.

'Trusten Peer'
'Trusten Donder'

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een heerlijk idee hè?

Algje zei

Jullie zijn gewoon in de overgang!

Anoniem zei

Sjonge wat saai.

Anoniem zei

ey...nog gefeliciteert met je verjaardag!!!

Anoniem zei

Tsja. Hoe noem je zoiets... een illusie van de ene kant, en lekker praktisch van de andere kant ;-)

Ik slaap vannacht ook zonder dekbed. Heb het zó héét!