woensdag, mei 17

Spijbelshoppen

Het was woensdag vandaag en dus: fitness-time. Hejemato en ik sloten om half vijf de computers af, trokken de jas aan, pakten onze sporttassen en wandelden, kletsend en babbelend, richting sportschool.

Eenmaal in de kleedkamers aangekomen mompelde Hejemato iets over sokken of zo. 'Wat zeg je?' vroeg ik. 'Ik ben mijn sokken weer eens vergeten!' verzuchtte ze. 'Nou, die van mij krijg je niet hoor, die heb ik zelf nodig.' Ik grijnsde er gemeen bij terwijl ik mijn schoenen, sokken en spijkerbroek uittrok. Ik greep in mijn sporttas, greep nog eens, graaide in het rond en toen...

'Nou ja zeg!' riep ik uit. Hejemato keek me verbaasd aan.
'Ik heb mijn sportbroekje niet bij me...' Een grijns kwam mijn kant op.
'Dan kun je niet sporten,' was de razendsnelle conclusie.
'Nee, dan kan ik niet sporten want sporten in mijn spijkerbroek gaat niet en sporten zonder.., dat is helemaal niet bespreekbaar!'
'Nou... ik ga wel!' sprak collega dapper.
'Ja natuurlijk. Nou ja, dan spring ik hier even onder de douche en dan ga ik maar weer naar huis.' Ik keek er beteuterd bij. Niet dat ik me zo bijzonder had verheugd op het sporten maar als je er eenmaal bent, ja, dan wil je eigenlijk toch ook wel een stukkie bewegen.

Toen ik even later de sportschool uitliep bedacht ik dat Peer me natuurlijk nog lang niet terug verwachtte. Hij kookt altijd op woensdag maar dat eten stond nog lang niet op tafel. Ik bedacht me dat binnenkort een aantal mensen jarig zijn, een glimlach verscheen om mijn lippen en ik draaide me om richting centrum. Ik snuffelde hier, keek daar, kocht hier wat, liet daar wat liggen en kwam uiteindelijk thuis met alles wat ik graag wilde aanschaffen. Spijbelshoppen was het. Leuker shoppen is er niet! En ondertussen kwam ik toch nog aan mijn beweging want ik ging kris-kras de hele stad door. Prima geregeld.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

En nu natuurlijk niet iedere week je broekje 'vergeten', Donder!! ;-)

Anoniem zei

Jaja ... vergeten noemt ze dat!

Anoniem zei

Je deed het erom!