donderdag, mei 25

Achterblijver

Vanmiddag waren Peer en ik even bij kampeergrootgrutter De Vrijbuiter. Ja, daar is het druk op Hemelvaartsdag, ja dat wisten we, nee dat vinden we niet erg. Je moet wel even de knop omzetten in je hoofd voordat je de drukte instapt maar daarna, ach...

We haalden de zaken die we moesten halen (koeltas, tochtflap, waslijn) en sloten toen aan in de mega lange rij voor de kassa. Ik heb al veel meegemaakt bij die kampeerhal maar zulke lange rijen zag ik nog nooit!

Achter ons stonden twee mensen ook hun ziel in lijdzaamheid te bezitten en al snel raakten we in gesprek. Zet Donder in een rij en voor je het weet is ze geanimeerd aan de babbel. En toen Peer deze ervaring labelde met: 'eigenlijk is dit de eerste file van de vakantie' begonnen we zowaar allemaal nog blij te kijken ook!

Even later werd er omgeroepen:
'Bij de informatiebalie staat een klein meisje met blond haar en krullen, ze is haar ouders kwijt'
'Nou,' zei de vrouw achter me, 'ik weet niet of ik haar zou gaan halen hoor, dan moet je nog een keer die hele drukke winkel door!'
'Misschien denken ze, laat maar mooi even zitten daar, hebben we even rust!' zei ik lachend.

Een paar minuten later:
'Bij de informatiebalie staat een klein meisje met blond haar en krullen, ze is haar ouders kwijt, willen haar ouders NU naar de informatiebalie komen!!'
'Krijg nou wat,' zei de vrouw achter me, 'ze hebben haar echt nog niet opgehaald!'
'Ik denk dat die ouders twee stoelen hebben gepakt en voor een tent zijn gaan zitten. Op de camping is het zeiknat en hier zitten ze warm en droog. Bovendien is er genoeg te kijken!'
'Ik denk dat je gelijk hebt,' zei de vrouw weer.
'En, laten we eerlijk zijn, blond en krullen klinkt wel heel lief en aardig. Maar dat hóéft niet zo te zijn hè?'

We hadden dikke lol daar in de mega-rij. Voor we het wisten waren we aan de beurt. De boodschap over het meisje met de krullen kwam overigens niet nog een keer door de luidsprekers geschald. Haar ouders hadden kennelijk toch maar besloten de achterblijver op te halen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Of iemand anders heeft haar gekidnapped, laten we maar positief blijven...

Anoniem zei

OT: Nee veertig km in totaal. Voel het nog in mijn benen...

Anoniem zei

Ze zaten vast in een tentje, verstopt ;-)

Anoniem zei

Wij waren bij Duinkerken, ook al zo'n kampeerwinkel, en ook megadruk, maar voor de "kriebels" is het lekker om er even te lopen.
Drop

Algje zei

Mooi verhaal!
Ooit gehoord bij Ikea:
Pelle van Duin wil graag opgehaald worden uit het kinderparadijs.... Pelle van Duin wil héél graag opgehaald worden uit het kinderparadijs... Hier volgt een bericht voor de ouders van Pelle van Duin. Er gebeuren ongelukken als Pelle niet onmiddellijk wordt opgehaald uit het kinderparadijs.

Anoniem zei

Als er toch geen rijen waren voor kassa's, dan had jij maar een saai blogleven ;-)