woensdag, augustus 2

Regen

De afgelopen drie jaar dreigde het, op de dag van Peer z'n verjaardag (28 juli) te regenen. Drie jaar geleden spanden we dus een heel groot dekzeil over de tuin. We waren er de hele middag zoet mee om het ding er goed in te krijgen en 's avonds bleef het droog.

Vorig jaar, weer kans op regen. Weer het dekzeil er in én de partytent. Een enorm karwei om op te zetten, die partytent want als je in de ene hoek de stokken in elkaar hebt donderen ze in de andere hoek weer uit elkaar. Eigenlijk moet je een klein legertje stokkenhouders tot je beschikking hebben om hem snel op te zetten. En omdat wij met z'n tweetjes zijn duurde ook dat weer een hele poos. En 's avonds... bleef het droog!

Afgelopen vrijdag, weer kans op regen. Inmiddels hadden we de tarp gekocht, die hing in no-time boven het terras. Maar ik besloot dat we toch ook de partytent er maar bij op moesten zetten en dus waren we weer de hele middag zoet en 's avonds... u snapt het al, geen drup! Gelukkig niet.

En nou ga ik morgen met Skwebbel en Henny naar Terschelling. De voorspellingen zijn, op z'n zachts gezegd, niet best. Buien, net als vandaag, en dan tussen die buien door droog. De combinatie fietsarrangement-buien is niet zo'n fijne dus ik besloot tot maatregelen. De partytent meenemen gaat te ver. Er moest dus iets anders bedacht worden. En dus kocht ik me gisteren zo'n wegwerp-regencape. Voor wel vijftig cent bij de Wibra. En nou maar hopen dat die cape hetzelfde effect heeft als de partytent op Peer z'n verjaardag. Want dan houden wij het wel droog morgen.

En zo niet... dan zit er niks anders op dan van kroeg naar kroeg te gaan. Van de Walvis naar Paal 8, van Paal 8 naar De Branding, van De Branding naar La Grotta en van La Grotta naar Zeezicht. Als het dan echt niet anders kan dan regenen dan is dat wel een heel goed plan B. lijkt me!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik duim voor je dat je nuchter blijft.


is beter...

Anoniem zei

Het is sowieso goed om een plan B te hebben...! Je weet maar nooit. Ik ga je vast heel veel plezier wensen Donder!

Anoniem zei

Als ik nou morgen jullie buien overneem, neem jij die van vrijdag dan voor je rekening?

Bedankt voor de tips voor Brugge!

Dondersteen zei

@Crash: deal!!

Anoniem zei

Fantastisch plan B...goed gesmeerd lukt alles.....groet

Algje zei

Ik lees het al. Jij hoopt dat het morgen met bakken uit de lucht valt.

Peer100 zei

Mmmm plan B is nog niet zo slecht. Veel plezier !

C'est Lavi zei

Regen of zon, volgens mij weten jullie er altijd wel iets leuks van te maken. Veel plezier ladies :-)