maandag, augustus 7

Buienradar

Skwebbel wees me vorige week op de site waar een buien-radar draait die wél actueel is. Tot op 10 minuten nauwkeurig zelfs. Met een voorspelling voor het komende uur. En sinds die ontdekking vertrouw ik er blind op. Heerlijk is het om, vlak voor ik van mijn werk naar huis fiets, even te kijken of ik wel of geen regenpak aan moet trekken. Nooit meer overvallen worden door zo'n plensbui. Nooit meer twijfelen 'zal ik er doorheen of toch maar wachten?', nooit meer die onzekerheid. Als het regent kan ik online zien wanneer het droog is. Of constateren dat het alsmaar door zal blijven plenzen natuurlijk...

Vanmiddag, vlak voor onze middagpauze, keek ik dus even op de buienradar om te zien of ik ook een jas aan moest. En dat moest. Er kwam een dikke bui aangesneld, precies richting centrum. Die ging in het komende half uur zeker vallen. En dus liep ik naar de kapstok. 'Onzin,' sprak stagiaire M., 'het gaat echt niet regenen hoor!' Ook collega S. vond dat hij wel zonder jas naar buiten kon. Ze lachten me er nog net niet om uit maar daar scheelde niet veel aan!

Drie maal raden wie er niet van overkapping naar overkapping hoefde te hollen in onze middagpauze.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Bedankt voor de tip. Erg handig.

Anoniem zei

Haha, erg handig dus ;)
Ik heb net gekeken...zitten zware regenbuien aan te komen :S

Anoniem zei

Vorige week had de radar duidelijk moeilijkheden met de buien boven Haarlem. Dus ik houd me bij de de ouderwetse radar van Carola: plu mee = droog, plu thuis = het gaat regenen!

Algje zei

Neem die radar ook maar mee naar het groene hart. En wat dacht je van een interactieve, eentje waarbij je mooi weer kunt intiepen dat dan op bestelling wordt geleverd?

Anoniem zei

ik denk.......
Drop

Anoniem zei

en inderdaad, héél handig!
Drop