donderdag, augustus 10

Puber de Bouvrie

Toen ik even bij de Kwantum rondscharrelde zag ik hem, op de afdeling verf en behang, voor me lopen. Hij was een jaar of elf denk ik. Net puber of net nog niet. Zo'n beetje slungelachtig, opeens heel hard gegroeid en nog niet goed wetend wat te doen met al die extra centimeters arm en been.

In zijn hand had hij een rol limegroen behang. Kekkie kleurtje wel. Hij keek er peinzend naar. Dacht diep na. Deed vijf stappen naar voren en pakte een blik verf. Licht lila, zag ik op de deksel. Hij hield de verf naast de rol behang. Keek nog peinzender, tuitte zijn lippen en dacht diep na. Legde de verf terug en pakte een nieuw blik. Tikkeltje donkerder lila verf. Hield het blik weer naast de rol behang. Deed zijn hoofd schuin. Draaide zich om en riep...

'Mààààààààm!!'

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Limegroen en lila, zeg je...? Die kleuren... Ik weet het niet... Ze komen me zó bekend voor...

Algje zei

Nou hoop ik voor hem dat jij niet ter plekke ontroerd hebt geroepen "Achwaschattuuuuug".

Dondersteen zei

@Kronkels: ik had er niet bij stilgestaan maar zou het... de zoon van... onze architect? Het kan natuurlijk! ;-)

C'est Lavi zei

Je hebt me weer aan het lachen gekregen :-)

Anoniem zei

ohhh dat mááááhááám, m'n tenen krullen ervan in de schoenen.... Er komen van allerlei vragen van mijn (ex-) pubers in me bovenborrelen...
Veel plezier op het flardfeest en met het kamperen en met dat weer komt het ook nog wel goed.
Drop