zondag, augustus 6

Markt

Het was markt in Norg en het was lekker weer. Een prima combinatie. Mam wilde wel met ons mee en ook haar vriendin Grietje zag het wel zitten om de markt over te slenteren. Met z'n viertjes togen we dus naar Norg-centrum.

Het bleek een leuke markt te zijn. Veel kraampjes, nog niet zo druk maar toch genoeg mensen om het gezellig te vinden. Mam kocht eindelijk, een boodschappenshopper. Een hip, volledig inklapbaar, model. Een andere wilde ze ook niet hebben, zo had ze al meerdere malen stellig verklaard, want dan leek ze net een oud wijf (ik citeer hierbij vrijmoedig mijn moeder).

Op dezelfde markt zag ik een man lopen met een knalgeel boxershort met daarboven een shirt dat spande om zijn behoorlijk te dikke buik. Maar het mooiste was toch wel zijn haar. Half lang, onderin nog licht golvend van een oude permanent, bovenin zo plat als een dubbeltje. En alsof dat nog niet erg genoeg was zat onderin ook nog het geel-blond van een oude kleuring. Bovenop was het dun en onbestemd van kleur. Het was een plaatje van een kerel. En hij stond, alsof het beeld nog niet compleet genoeg was, te kijken naar.... kappersstoelen! Broehaa. Ik kon er jammergenoeg niet onopvallend een foto van maken en het leek me nou niet bepaald een type kerel die graag voor me zou gaan poseren.

We vermaakten ons dus prima op die markt in Norg. We kochten twee batterijen en een magnetische steen en verder niks. We aten een hamburger en een ijsje en keken veel mensen. Er waren mooie spullen maar vooral ook veel lelijke, waarbij dit wat mij betreft de topper van de dag was!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat is dat toch met die oude wijven [ik citeer hier vrijmoedig mijn eigen moeder ;-)] en mobiele boodschappentassen? Mijn moeder was precies hetzelfde: die fietste moeizaam naar de winkels en liep terug naar huis met de boodschappentassen aan het stuur want ze was bang dat ze haar evenwicht al fietsend zou verliezen met die zware tassen.

Anoniem zei

Je had gerust een foto kunnen nemen. Fat chance dat hij je eruit gelopen had.

Anoniem zei

een werkelijk práchtig servies! ik ben er diep van onder de indruk! en jullie gaan weer naar Terschelling volgend jaar? leuk!
Drop

Anoniem zei

In jouw geval had ik de foto gemaakt van die kerel, maar wel zeer ernstig getwijfeld of ik hem plaatsen zou. Want de kans is toch aanwezig dat iemand hem er een keer op aanspreekt, en dan zit jij met het portretrecht en de gebakken peren vandien.

Het laatste halfjaar werd ik twee keer door mensen die ik op straat fotografeerde aangesproken op dat portretrecht. De eerste keer gebeurde dat door iemand die zelf helemaal niet in beeld kwam, toen ik iemand uit zijn groep ouwe krinkiespeiers op de Vismarkt portretteerde, de tweede keer was door een Turk of Koerd die op een braderie kinderen voorzag van pseudo-tatouages. In geen van beide gevallen hadden ze mijns insziens recht van spreken - a) was geen belanghebbende en b) figureerde bij een openbaar evenement waar je vrijelijk nieuws mag garen - maar toch laat je het etaleren van zulke portretten wel achterwege. In een geval waarin ik niet aangesproken werd - een tokkiesfamilie bij het Bevrijdingsfestival - heb ik de plaatjes ook maar niet gepubliceerd. Ik heb geen zin in trammelant om een pic.