woensdag, augustus 9

Flard-feest

Een aantal maanden geleden kregen we een mailtje. 'We worden dit jaar samen honderd,' zo viel er te lezen, 'en dat willen we graag vieren!' Maar omdat dit gezin van man, vrouw en twee jonge kinderen niet kweetniethoeveel mensen tegelijk op bezoek wilde hebben bedachten ze een nieuw fenomeen: flardfeest. Ze vieren hun honderdjarige gezinsverjaardag in flarden. En voor die flarden kon je je online inschrijven. Sommige flarden waren binnen, andere buiten, bij sommige kon je eten, bij andere bewegen en bij weer andere spelletjes doen.

Ik surfde naar hun speciale website en klikte langs alle mogelijkheden. Klik picknicken, leuk, klik, roeien op de plas, leuk, klik, gourmetten, leuk, klik, 'fietsen in het Groene Hart'... 'Yes,' riep ik, 'dat is hem hoor, onze flard!' Peer was het helemaal met me eens want we hebben al op vele plaatsen in Nederland gefietst maar nog nooit in het Groene Hart. En dus klikte ik onszelf bij dit flardfeest naar binnen. Zo. Klaar. Het aftellen kon beginnen. Nog maanden te gaan, maar wij hadden een flard-afspraak.

En nu is het bijna zo ver. Aanstaande zondag vindt het flardfeest plaats. En, omdat wij van ieder feest een nog groter feest willen maken, besloten we -ook al maanden geleden- dat we dan ook wel het hele weekend in het Groene Hart konden gaan kamperen. Bij een boer. En een boerin.

Vrijdag vertrekken we dus richting Hart. En, zoals de vaste lezers van dit blog weten, wij hebben al-tijd mooi weer als we vakantie hebben. Maar of dát dit weekend ook bewaarheid zal worden? Nou ja, maakt niet uit. Feest is het. En onder de luifel zitten we altijd droog.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Van harte geflardiceerd!


Of zo...

Anoniem zei

Veel plezier maar neem voor alle zekerheid je poncho mee!

Anoniem zei

Ik ga voor de optie mooi weer, dan heb ik het namelijk ook, hier in het groene hart ;-)

Algje zei

Het wordt denk ik waterfietsen...