zondag, augustus 27

Zondagmiddag

Zus belde vanochtend op. Of we zin hadden om, net als zij, het stoomgemaal van Winschoten te bezoeken. Dat hadden we wel en dus belde ik mijn moeder. Of ze zin had om het stoomgemaal van Winschoten te bezoeken. En dat had ze! En zo gingen we met vijf man sterk op pad.

Het is, vind ik, altijd geweldig om te zien hoe vrijwilligers zo'n gemaal in werking houden. Ook al is het, zoals in dit geval, maar een aantal zondagen per jaar. Alles blonk en glom, het vuur loeide in de ketel en het grote wiel draaide rond en rond en rond. Toen we de boel bekeken hadden en er gezellig koffie hadden geleut bleek dat we nog tijd over hadden.

'Visje halen in Termuntenzijl dan maar?' stelde ik voor. Het voorstel werd in meerderheid van stemmen aangenomen en dus reden we richting Dollard. Prachtige luchten wisselden elkaar af, we zagen onweer, regen, stortregen, regenbogen, zon en witte wolken. Geweldig.

Via Delfzijl, waar we midden in het industriegebied een heel mooi oud kerkje ontdekten, togen we weer huiswaarts. Vol nieuwe indrukken en met een camera vol... jawel hoor!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Oké, je hebt me om. We gaan ook in Drenthe aan het Hollandscape project werken.

Anoniem zei

NOu denk ik toch dat het Groningen is geweest waar jullie geweest zijn vandaag .... en geen Drenthe zoals ons geografisch wonder hierboven denkt!

Dondersteen zei

@Crash: ik dacht al dat het aan mij lag!! ;-) Maar Groningen is ook mooi hoor. En kan daarom ook best onderdeel uitmaken van Hollandscape.

Anoniem zei

Gaaf zeg. Zijn leuke uitjes, en ben al helemaal gek op oude Kerkjes!

Anoniem zei

Het kerkje was bijna opgeslokt door de oprukkende industrie. En toen dat plan werd afgeblazen, maar het interieur (incl. orgel) al was verwijderd, bleef het verloren in het veld achter.

Anoniem zei

Zalig zijn diegene met alleen een kort termijn geheugen...