zondag, juli 2

Thuis

'Hee Donder..'
'Ja Peer..'
'Als mensen je nou vragen "Hoe was je vakantie?", wat zeg je dan?'

Ik moest er echt even over nadenken. We zaten voor ons iniminikerrevennegie op een prachtige camping bovenop de Gulperberg in Zuid Limburg. Mooi uitzicht, lekker weer, we hoefden -eindelijk- even niks, het leven was goed. Maar hoe was de vakantie geweest? Tja. Wat zeg je dan?

Het was een vakantie van pech, van veel rijden, en nog meer rijden, en dan nog wat. We reden bijna zesduizend kilometer deze vakantie. Zesduizend! En dat is, wat ons betreft, echt veel te veel om de rust in je lijf te krijgen. Het was ook de vakantie van leed, verdriet en afscheid nemen. Van nog heel even stevig vasthouden en dan met moeite weer loslaten. Van daardoor weer beseffen wat werkelijk belangrijk is in het leven.

Maar het was ook de vakantie van zon, Franse slaperige dorpjes, van lavendel en zonnebloemen. Van ontmoetingen met hele, héle aardige mensen (zeg tegen mij nooit meer dat Fransen niet aardig zouden zijn!). Van lekker eten en zwemmen in de zee. Van natuurschoon waar je stil van wordt en van meer dan vierhonderd keer de camera optillen, zoeken... klik.

We genoten dus ook deze vakantie. Maar bij vlagen. Eerst die vijfdaagse pech, toen Avignon, Arles en de Camarque, toen het verdriet bij broer/zwager in Spanje, toen Barcelona, dan weer veel te veel rijden en daarna de Ardeche, toen twee dikke vette files en tenslotte... Zuid-Limburg. Waar eindelijk een diepe zucht van rust kwam. Het was een vakantie van Yin en Yang. Of, zoals mijn collega dat ooit zo prachtig verwoordde: van Yin en Jank.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Regen en zonneschijn, lachen en huilen, zwart en wit, verdriet en geluk... kennis maken én afscheid nemen. Een vakantie met een 'dubbel' gevoel dus...
Knuffel van mij.

Anoniem zei

Gek hè? Zo kan een vakantie dus ook zijn.
Ik heb net, eindelijk, je boek gelezen. En daar spreekt weer een hele andere sfeer uit.

En als je wilt weten hoe ik het lezen van Stukjes ervaren heb? .... in één ruk uit [nou ja, misschien 3]. En ik vond het een hele grappige ervaring om een boek te lezen waarbij je je de hoofdpersonen gewoon kunt voorstellen [zoals ze echt zijn] omdat je ze 'kent'!

C'est Lavi zei

*geeft Donder een warme knuffel*
Welkom thuis meiske ...

Anoniem zei

idd blij dat je weer terug bent.

Maar het was volgens mij wel jouw idee. (heb het even bij mijn reacties nagekeken)

Algje zei

Ik zou ook niet weten hoe je zo'n vakantie moet noemen. Misschien moet je volstaan met een verwijzing naar dit weblog. Ben net als andere sprekerds wel blij dat je thuis bent en ook blij dat je ondanks de droevige missie ook vakantiemomenten hebt beleefd. En de foto's zijn weer prachtig!

Anoniem zei

Welkom thuis!

Anoniem zei

welkom terug! tja, hoe noem je zo'n vakantie? Dubbel gevoel...dubbele vakantie? alleen niet dubbel uitgerust...
OT: ja, ik heb em nog, zag er zaterdag zelfs nog eentje hier in zwollywood!!