zondag, juli 30

Meer

We wilden vandaag wel iets doen. Wandelen, kanoën, iets bezoeken... het werd toch, na lang beraad, weer een stukje fietsen. Niet zo ver dit keer, daar had Donder niet zo'n zin in. Peer opperde een rondje Zuidlaardermeer. Dus dat deden we. Een rondje dat vooraf door mij werd bestempeld als: saaaaaai.

En dat was het niet. We zagen weilanden met donkere wolkenluchten er boven (dat is weer eens wat anders als alsmaar zon, zon, zon...), slootkanten met roze bloemen, sloten met een soort mini witte waterlelies, enorme biologische biefstukken, een schattig fietspontje, gratis en zelf te bedienen, een palingrokerij waar we natuurlijk een pondje paling scoorden, hooglanders die verkoeling zochten in het water van een natuurgebied en molens. Fotomogelijkheden genoeg dus!

Het was heerlijk fietsweer, niet te warm, niet te koud en af en toe, heel af en toe, een verdwaald sputtertje regen om ons koel te houden. We hoefden de jassen er niet eens voor aan, zo weinig was het. En op het eind zagen we het bootje van de kleine (lutje) Berend Botje. Want toen waren we, met 21 kilometer op de teller, weer terug in Zuidlaren.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Alleen voor de paling is dat saaie tochtje al de moeite waard.

Anoniem zei

toch weer een lekker ritje! mooie foto's ook
Drop

Anoniem zei

En toen eten bij La Fiera! Toch?

C'est Lavi zei

Ooh, ik ga meteen je foto's bekijken :-)
Ps. bij ons achter ligt ook een boot met een leuke naam .... "Tur-bootje". Ik moest zo lachen toen ik dat gisteren zag en twijfelde nog of ik 'm op de kiek zou zetten (niet gedaan).

Anoniem zei

Hihihi ik kan me herinneren dat je vorige week een rondje ook saai dacht te vinden, dat uiteindelijk mee viel ;)
Gelukkig maar!!

Anoniem zei

De natuur heeft heel wat te bieden
mooi toch....groeten....