maandag, juli 24

Overtreding

Ik wist het niet hoor, écht niet! Ik ging vanochtend naar mijn werk en er was niemand die het me vertelde. Ik kwam ook niet veel mensen tegen trouwens want de schoolvakanties zijn ook hier begonnen. Het fietspad richting stad was jubelend leeg.

Op mijn werk heeft ook niemand het me verteld. Was dat gebeurd dat had ik op dat moment nog maatregelen kunnen treffen. Nou komen mijn twee directe collega's van vandaag beide uit de stad Groningen en dat kan er mee te maken hebben. Ze waren natuurlijk niet op de hoogte. Het zij ze vergeven.

Maar zelfs toen ik naar huis fietste had ik het nog niet door. Er was ook niemand die me staande hield. Ik zag nog twee agenten in een auto voorbij rijden maar kennelijk knepen ze een oogje dicht want ik werd -gelukkig maar- niet gearresteerd.

En dat terwijl ik wél in overtreding was! Maar daar kwam ik pas achter toen ik, na vier kilometer fietsen, thuis op de bank zat en Peer het journaal aanzette. In Drenthe is het te gevaarlijk om te fietsen! Het is hier te warm! Er is een gezondheidsrisico voor de fietsende weggebruikers en dus worden ze allemaal van de weg gehaald. Géén fiets4daagse morgen! Bloedlink is het. En dus was ik vandaag zwaar in overtreding, want ik fietste wel degelijk door Drenthe, ik ging ook best hard terwijl ik wind tegen had en tot overmaat van ramp had ik geen drup water bij me. Oef. Mega-fout.

En nou vraag ik me af: als het in Drenthe te warm is om te fietsen, is het dan morgen niet véél te warm om te werken? Ik denk dat ik, voor mijn eigen veiligheid, maar thuis blijf...

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha ... dat vind ik nou ook!
Maar daar hoor je niemand over.

Anoniem zei

jrxgcjhiOei, oei, ik heb ook nog een stuk gefietst en wat werken betreft, veel en veel te warm! (Thuis ook trouwens :))
Henny

C'est Lavi zei

Eh... ik denk dat ik morgen hetzelfde doe ;-)
Na 2 weken samen zijn met B. en Mini-Me, miste ik ze vandaag vreselijk. Tel daarbij de warmte op en je weet mijn antwoord op je vraag ...

Anoniem zei

Ja, ik zit met hetzelfde euvel... het is niet uit te houden in de treinen, maar moet morgen toch op die manier naar mijn werk. Zal ik je maar sterkte wensen?

Anoniem zei

Dat kun je wel doen, maar wat als de baas het als werkweigering ziet.

Anoniem zei

Goed plan maar niet alleen in Drenthe in heel Nederland!

Anoniem zei

ik denk dat ze gelijk hebben. Nou fiets ik zo min mogelijk want niet leuk, dus misschien ben ik niet helemaal neutraal... Ik begreep dat ze hem knijpen voor woensdag, want dan dreigt het weer zo'n 32 tot 34 graden te worden. En ik geloof niet dat de vierdaagse over het algemeen het terrein is van jonge, welgetrainde fietsers zoals jij.. ;-D

Anoniem zei

En dan tóch gewoon weer gaan he? Je leeft veel te gevaarlijk...