woensdag, juli 26

Code 901

Het is u wellicht opgevallen; het is warm. Wat heet warm... het is heet! Maar dat maakt allemaal niet uit. We gaan gewoon aan het werk en doen waar we voor betaald worden. Dat hoort zo tenslotte. Bovendien is het, tot een uur of drie 's middags, best te doen in ons gebouw. 's Morgens zetten we alles tegen elkaar open en tegen 11.00 uur doen we alles dicht. Zo houden we het redelijk koel. Althans een groot deel van de dag.

Toen ik vanochtend op mijn werk aankwam bleek dat ook onze directeur, die helemaal in Leeuwarden zetelt, ontdekt had dat het niet warm was maar heet!
'We hebben leuke mail,' zei collega Hejemato toen ik binnenstapte.
Ik keek verbaasd haar richting uit.
'Nee, ik zeg niks, gewoon zelf even kijken.'
Ik zette dus mijn kopje koffie op het bureau en startte de computer op.
De mail opende zich...

'Wat mij betreft mogen jullie vandaag om 14.00 uur naar huis. Dan zal de hitte wel zo'n beetje op z'n hoogtepunt zijn,' zo schreef de directeur aan alle medewerkers. 'Boek de uren maar weg onder code 901.'

Nou zegt jullie dat natuurlijk niks; code 901. Maar ik begon er licht van te juichen. Code 901 staat voor: Bijzonder verlof. Vrij op kosten van de baas! Op een bijzonder warme, nee, hete dag. Dat heet nog eens een fijn bericht op de vroege ochtend!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou niet te hard dansen en juigen, dat schiet zijn doel voorbij...

Anoniem zei

Juichen :-$ Lange dag geweest

C'est Lavi zei

't is dat jullie bedrijf helemaal in Assen zit, anders kwam ik straks nog solliciteren. Wat een heerlijke baas!

Anoniem zei

Mijn bazen zijn op vakantie ... dus die denken niet aan ons. Gelukkig hoef ik nog maar één dagje.
Geef mij zo'n baas, bofkont!

Anoniem zei

heerlijk heerlijk en dan zo onverwacht! gefeliciteerd, voor vandaag! maar ook voor morgen vast doet Peer maar een knuffel!
Drop

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je wederhelft!

Anoniem zei

Hele goede baas dus!
Van harte gefeliciteerd met Peer :D
Veel plezier vanaaf ;)

Anoniem zei

Zo'n baas wil ik ook, ondanks de airco!!
alfi