zaterdag, juli 29

Bouwbedrijf

Het gaat dan nu toch echt gebeuren hoor, we krijgen een draadloos netwerk. Zwager Chris kwam een uurtje geleden binnenstappen met zijn reddingskoffer (lees: laptoptas met alle benodigdheden die je maar nodig kunt zijn bij het bouwen van zo'n netwerk). Hij keek helemaal vrolijk.

'Jij vindt het echt leuk hè, dit soort klussen?' vroeg ik.
'Nou écht wel!' glom zwager Chris me tegemoet.
'Dus we hoeven ons niet schuldig te voelen dat we jou je vrije zaterdagmiddag ontnemen?'
'Nee hoor, dit is voor mij zeker geen straf.'
Ik was gerustgesteld.

De mannen spraken hun mannentaal terwijl ik nog een rondje mailde, scrabbelde en surfend over het net ging. Ik zit straks immers zonder verbinding? Oef. Als ik dat maar overleef. Ze zijn nu even naar de stad, deze heren van het netwerkbouwbedrijf. Daar kopen ze een modem/router en een wireless kaartje voor mijn laptop. En dan zit ik, als alles goed gaat, vanavond wellicht helemaal draadloos in de tuin te internetten. Wow, dát is pas luxe!

PS: bedankt voor het duimen van gisteravond. Het heeft werkelijk geweldig geholpen. We zaten, tot de laaste gasten weggingen, in de tuin.


EDIT: Bob De Netwerkbouwer kwam met een klein pruillipje terug uit de stad. Drie computerwinkels bezocht, nergens was het door ons gekozen model modem op voorraad. Snif. Snik. Inmiddels is het apparaat besteld en wordt hij dinsdag verwacht. Dat wordt dus niet in de tuin zitten vanavond. Maar gezien het feit dat zich op dit moment een onweersbui ontwikkelt, net ten zuiden van Assen, is dat ook niet echt erg te noemen...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé, die linksys ken ik ergens van. Als dat hem wordt: zeer goede keus.

Anoniem zei

Donder gaat draadloos!! Hoera!! Toch wel fijn. Ik heb ook zo'n oom, die dit soort dingen leuk vind. En daar maak ik vaak dankbaar gebruik van ;)
OT: Vanderweek, in Rotterdam, zat ik op een bankje langs een haventje. Bootjes kijken, broodje eten. En weet je wat ik zag? Een heel klein bootje (op een andere boot), rood met wit, en daarop in grote rode letters: "DONDERSTEEN". Je kunt je voorstellen dat ik vreselijk baalde dat ik mijn fototoestel niet bij me had. Daarom maar even een OffTopic :)

Anoniem zei

Jammer, want zalig is het, sprak zij vanaf haar schommelbank buiten, met laptop op schoot. Maar die paar dagen zijn te overzien toch?

Anoniem zei

Lijkt me geweldig.Ik zit altijd met die USBkabel te knoeien. Hou vol! Het is al bijna dinsdag (BROEHA!)