woensdag, juli 19

Ding, dong... de deurwaarder!

Toen ik vanmiddag thuis kwam van mijn werk lag er een brief van een deurwaarder op de mat. Oei. Da's meestal niet best. In mijn werk kom ik nogal eens met deurwaarderspost in aanraking en ik herkende dan ook meteen het beeldmerk van een bekende, landelijke, grote deurwaarder.

Ik ging er eens goed voor zitten en begon te lezen. Ik had via Start Uitzendbureau gewerkt stond er. Klopt. En Start had mijn dossier niet compleet. Oh? En nu wilden ze een kopie van mijn legitimatiebewijs. Okee. En daar hadden ze me meerdere malen om gevraagd. Nou écht niet! En omdat ik niet had gereageerd. Duh. Hadden ze het nu maar bij de deurwaarder in handen gegeven. Goed hoor. En of ik nou maar even een kopie wilde opsturen. Tuurlijk jongens, geen probleem hoor! Dan maakte Start, als dank, vijftig euro naar mij over. Stop. Even teruglezen. Het stond er echt. Dan maakte Start, als dank, vijftig euro aan mij over. En dan moest ik de antwoordenvelop gebruiken die bijgevoegd was. Ik zag de envelop. En niet vergeten mijn bank- of gironummer te vermelden. Hmm... bizarre brief.

Er zat ook een briefje van Start bij welke het verhaal bevestigde. Tja. Nou ben ik nogal slecht van vertrouwen. Dus of dit allemaal klopt? Ik heb inderdaad bij Start gewerkt, ik hield er zelfs mijn huidige baan aan over. Maar bij het inschrijven hebben ze heus wel een legitimatiebewijs van mij gezien en gekopieerd, en ze hebben me echt niet benaderd. Hadden ze dat gedaan dan had ik graag een kopie bij ze langsgebracht, ik fiets iedere ochtend langs hun pand als ik naar mijn werk ga. Dus... Donder vertrouwt het niet en gaat morgen bellen. Eerst met de deurwaarder, dan met het hoofdkantoor van Start en dan... dan stuur ik niks op maar breng het wel langs bij Start Assen. Lijkt me lekkerder. En mocht het dan zo zijn dat Start mij graag vijftig euri overmaakt... nou, dán gaan Peer en ik straks op Terschelling eens even lekker uit eten. Op kosten van de ex-zaak!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Een deurwaarder die geld komt brengen, dát lijkt me inderdaad een vreemd verhaal.
Ben benieuwd hoe dit afloopt!

Anoniem zei

Uitzendbureaus. Breek me de bek niet open, ik automatiseer ze.

C'est Lavi zei

Raar verhaal. Ik hoop dat ik een deurwaarder krijg die me een miljoentje of wat komt brengen. Dan verhuis ik naar Ibiza en ga elke avond uit eten :-)
Zonder gekheid: goed dat je voorzichtig bent.

Anoniem zei

Wat vreemd....ben echt HEEL benieuwd wat hier uitkomt...