maandag, juli 10

Dankbaar

Ik ben niet zo'n enorme tuinier-ster. Ik vind het wel leuk hoor, al dat bloeiende spul, dat wel. En als ik bieslook nodig heb en ik loop zo de achterdeur uit met mijn schaartje om wat te knippen uit mijn eigen tuin dan vind ik dat zalig! Als ik bollen poot en er komt daadwerkelijk iets boven de grond ben ik blij. Echt wel. Maar ik ben niet van urenlang maaien, spitten, onkruid wieden, zaaien, verspenen, vermeerderen, verpoten. Allemaal veel te veel gedoe.

Maar er zijn een paar items in de tuin, die mijn onvoorwaardelijke liefde hebben. Zo heb ik een groot zwak voor de twee enorme hortensia's. Ik ben dól op onze druif en op de kersenboom (vanwege de oogst maar ook vanwege kleur en vorm). Ik adem op een zomeravond extra diep in als ik langs de boerenjasmijn loop en dan is er ook nog die roos die ik op mijn verjaardag kreeg. Vorige week zondag zat er geen bloem meer in. Wel knoppen. Knoppen vol luis.

Maar na een behandeling met anti-luizen-spul, liefde, water, liefde en nog meer water staat hij me, slechts èèn week later, al weer helemaal roze toe te bloeien als ik thuis kom van mijn werk. Slechts zeven dagen wat extra zorg en dan dit, een dankbare roos. Wie wil dat nou niet?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk hè? Zo min mogelijk werk en zo veel mogelijk plezier, dat zou een tuin voor mij ook moeten zijn. Gelukkig heb ik er geen want ik zou het niet redden. In mijn vorige leven was er wel een tuin, maar ook een man met middelbare tuinbouwschool die er niet genoeg van kreeg.

Anoniem zei

hmmm klinkt als een tuin naar mijn hart. Vooral voor hortensia's heb ik een zwak !

Nog ff iets anders: mijn moeder had via de kringloop een drents woordenboek gevonden. Vrij oud geloof ik. We zoeken een belangstellende dus ik dacht aan jou ?
groet gehannes.

Anoniem zei

Wil je een dag gelukkig zijn neem een man/vrouw.
Wil je een week gelukkig zijn, neem een boek.
Wil je je hele leven gelukkig zijn, neem een tuin...

Anoniem zei

Een mooie roos is goud (en schrammen!! ) waard....