dinsdag, juli 25

Schootcomputer

We hadden er al vaak over gehad, hij en ik. Dat zijn computer wel heel erg oud werd, dat het ding ook wel heel veel herrie maakte de laatste tijd, dat we eigenlijk die hele computerkast wel kwijt wilden uit de kamer en dat een draadloos netwerk met twee laptops eigenlijk wel ideaal zou zijn. Maar het was er maar steeds niet van gekomen. Tot gisteren de folder van de Dixons kwam.

'Kijk eens..' wees ik richting folder. Peer deed wat hem gevraagd werd. 'Hmmm... mooi ding,' was het antwoord. 'Als we die nu eens aanschaffen?', ging ik verder. 'Je bent tenslotte vrijdag jarig en we hebben er nu wel lang genoeg over gepraat lijkt me.' Naast me op de bank begonnen twee ogen jongetjesachtig te glimmen van plezier. En zo werd besloten dat ik vandaag naar de Dixons zou gaan om de Acer te halen.

Ik ging vanochtend eerst naar het werk maar om klokslag 09.30 uur stond ik bij de winkel op de stoep. Bij wijze van bijzonder vroege middagpauze zeg maar. Ze waren nét open. Ik liep de heerlijk gekoelde zaak binnen en begaf me linea recta richting kassa.
'Goedemorgen mevrouw, waarmee kan ik u van dienst zijn,' kwijlde de verkoper me toe.
'Ik wil graag een laptop.'
Ik zag hem ter plekke vrolijker worden. Net open en dan meteen een laptop verkopen, dit ging een goede dag worden.
'Dat kan natuurlijk, loopt u maar even mee...'
Nou is mijn ervaring dat verkopers in computerzaken altijd een beetje neerbuigend doen richting vrouwen. Alsof wij van niks weten. En dit slijmerige exemplaar was niet beter als zijn voorgangers.
'Kijk mevrouw...' (hij zei het niet, maar ik hoorde hem toch echt '-tje' er achteraan denken) ...hier staan wel wat mooie modellen.'
'Ik wil graag de Acer 1642, met 1.7Gigahertz processor, 1Gig geheugen en 100Gig harde schijf, die dus!' wees ik naar de Acer in de vitrine.
'Prrrrrima keus mevrouw (-tje), dat is een heel mooie laptop hoor, al-les er op en er aan!'
'Alles?'
'Ja écht alles, dvd-brander...' voor hij verder ging met wat een eindeloze opsomming ging worden onderbrak ik hem.
'Maar hij heeft geen fire-wire las ik.'
Pok. De schellen vielen van zijn ogen. Hij was, heel even maar, licht van slag.
'Nee, geen fire-wire, dat niet...'
'Geeft niks hoor, onze oude PC wordt gewoon opgenomen in ons nieuwe netwerk, daar zit fire-wire op. Dan bouwen we een systeem met een wireless LAN ADSL2 modem en op het routertje sluiten we de heleboel dan aan; twee laptopjes, PC, komt helemaal goed, pak maar in dat ding.'

Och, wat begon mijn ochtend leuk. En wat eindigde de dag fijn, toen Peer zijn vervroegde verjaardagscadeautje alvast uitpakte. Die zie ik de rest van de avond niet mee terug vrees ik. Het nieuwe speelgoed moet ontdekt worden. Genieten is het. Dik genieten. Enneh... kan dan nu iemand me uitleggen wat fire-wire is...? ;-)

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hetzelfde als USB maar dan anders. Wordt meestal gebruikt bij filmcamera's. Gaat die Oude pc nu je log hosten? Dat is heel eenvouden SME-Server erop (is een vork van Linux en Apache) even wat groups, domains en users installeren en uiteraard de juiste domains naar de juiste ibays laten verwaijzen natuurlijk. Moet wel je moden of router een NAT mogelijk hebben die je alleen op poorten 80 en 21 moet invullen UDP niet nodig. Eitje...

Anoniem zei

Alvast gefeliciteerd voor vrijdag....

Dondersteen zei

@Struikel: ik schreef het laatste zinnetje van mijn log speciaal voor jou. En zei tegen Peer: en nu maar wachten op de reactie van Dé Bob! En zie hier. Je bent echt een open boek geworden hoor. Daar moet je wat aan gaan doen. *rvdbvhl*

Anoniem zei

Hahahaha *slaat op knieen* Hahahaha *pakt zakdoek* HohohoHO! *heeft in broek geplast*

Anoniem zei

haha, leuk zo'n verkoper (-tje) in de zeik zetten!

Anoniem zei

:-) ....

Anoniem zei

Whahahaha!!! Go Donder!!! Zo heb ik pas 'gesolliciteerd' op een vacature om websites bij te houden.
"Heb je daar verstand van dan?" kreeg ik verbaasd te horen. Meestal zijn het mannen die websites bouwen. Maar ha! Ik kan het lekker ook :)
En in de pc-zaken kunnen ze er inderdaad ook wat van... Helaas. Verder sluit ik me aan bij Struikel. Ghehe.

Anoniem zei

Whahahhahaha helemaal GE-WEL-DIG!
Zo richten ze zich ook altijd tot Hans met dat soort dingen en dan wijst hij naar mij..."voor dat soort dingen moet je echt bij 'de baas' zijn" zegt ie dan...je moet die reacties dan eens zien *LOL*

Geniet ervan Peer met zijn cadeautje te zien spelen :D

Anoniem zei

volgens mijn is een fire-wire een vuur-draadje.... ik hoop niet dat ík dat in mijn computer heb, aan fik heb je ook niks toch?
Drop