maandag, april 3

Te jong

We volgen het bijna allemaal, mijn collega's en ik. Het programma Wie is de Mol van de Avro. Ik volg het al jaren en was vorig jaar in een felle strijd verwikkeld met collega Hejemato omdat we beide zeker wisten Wie de Mol was. Ik had toen, voor het eerst in al die jaren, gelijk. Hoera!

Maar dit jaar weet ik het niet. Iedereen kan het wel zijn. Er worden 'Mollenstreken' geleverd door bijna alle kandidaten en daardoor is het voor ons als kijkers én voor de mensen die het spel echt spelen haast ondoenlijk om de échte Mol te spotten.

Ook vanochtend hadden we het er weer over. 'Wie?' riep ik. Mijn twee collega's begrepen meteen waar ik het over had. 'Ik weet het écht niet,' zei stagiaire M. wanhopig. We knikten allemaal instemmend. 'Ik denk nog steeds dat Toine het is,' zei ik, 'maar ik twijfel. Frederique zou ook heel goed kunnen. Ze doet zo onschuldig, zó van ik-weet-het-allemaal-ook-niet hoor. Dat kán een hele goede mol zijn.' We waren het er allemaal over eens. Het zou kunnen. Het zou heel goed kunnen.

We hebben nog een aantal afleveringen te gaan. De afleveringen van Wie is de Mol zijn natuurlijk maanden geleden al opgenomen en de echte Mol is bij de makers van het programma én de winnaar al bekend. Maar wij moeten nog even wachten. Wij kunnen nog een hele poos verder puzzelen.

En toen, vanavond in het nieuws, hoorde ik het... Frederique Huydts is plotseling overleden. Nog maar net 38 jaar jong. Ook zij won het niet van de rotziekte die kanker heet. Ik was er stil van. Zo sprankelend. Zo leuk. Vanochtend nog zó onderwerp van gesprek. En nu...

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik las het net op internet. Verschrikkelijk. Ik vraag me af of de mol gewoon doorgaat. Ik las op internet dat ze dachten dat ze de ziekte had overwonnen en afgelopen week zou ze zijn opgenomen met nierproblemen. Verschrikkelijk ....

C'est Lavi zei

Ik heb er hoofdpijn van. Eerst Guus, nu Fred ... twee prachtmeiden, vrolijk, doorzetters en levensgenieters.
Ps. ik pik je foto van Frédérique want die op mijn blog is minder mooi. Liefs -x

Anoniem zei

Ik keek nooit naar het programma of andere programma's die zij gedaan had. Ik kende haar ook niet.


Maar vind het wel vreselijk oneerlijk.

Anoniem zei

Raar idee ... als we vrijdag weer naar de Mol kijken.

Bah ....

bubblygirl zei

geen woorden voor..ik heb het hier via jullie vernomen..ken ze ook niet, maar het is altijd zo triest om zo'n jonge mensen te verliezen

Anoniem zei

Ja, bah. Ik krijg er kippenvel van. Te jong. Daar sluit ik me bij aan...

Anoniem zei

Life's a bitch...