zondag, april 2

Programma

Vandaag is het de laatste dag dat Els bij ons op bezoek is. Morgen moeten Peer en ik weer werken en dus gaat schoonzus morgenochtend weer huiswaarts. Het moest dus een knallende laatste bezoekdag worden. Het ging als volgt:
Wakker worden
Uit-ge-breid ontbijten
In de auto
Via kleine achteraf weggetjes ging het in de druilerige regen richting Ezinge waar we het Wierdenland museum bezochten. Wij waren er al eerder. Els nog nooit. Toen we het museum uitkwamen was de regen opgehouden en konden we van slenter, slenter, door de straatjes van Ezinge doen.
Daarna ging het richting Midwolda. Omdat Peer en ik daar laatst erg lekkere scones gegeten hadden bij een soort Engels tea-house/woon-cadeauwinkel. Prima combi. We zater er met z'n drietjes rond een enorme pot verse koffie en natuurlijk scones (ja, met alles er op en er aan, dat kán toch niet anders?).
Toen brachten we een bezoekje aan het Blauwe Meer. Peer en ik waren er een paar weken geleden ook. Toen zagen we er reeën lopen. Hoe het er nu uitziet kun je bij hem zien!
En als laatste stop hadden we gekozen voor Ubbena. Daar zit een wokrestaurant waar we al veel goede berichten over gehoord hadden maar waar we zelf nog niet geweest waren. Dat moest dus nodig uitgeprobeerd worden. En ik kan u zeggen: héérlijk was het.

Nu zitten/liggen we op de bank. Uit te buiken. Morgen begint de werkweek. Ik bied bij deze alvast mijn oprechte excuses aan aan mijn collega's. Want de wokmix in pure knoflook bleek het allerlekkerst! :-)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Gezellig was het begrijp ik en véél lekker eten begrijp ik ook...
genieten dus.
Drop

Anoniem zei

De ervaring leert dat men in het weekend de meeste knoflook eet... dus wie weet (ik ga alvast duimen) ruikt niemand het!! ;-)
OT: Dat lijkt me leuk, eens een keer 'hoi, ik blog en houd van boeken, en jij?' te kunnen zeggen tegen elkaar ;-) en daarvoor hoef je écht niet helemaal naar Rotterdam te komen hoor. Er zijn wel leukere plekken in Nederland. Gezellig op een terrasje!

Anoniem zei

Jullie gaan ook wel voor 100% hè?

Anoniem zei

Wij gingen vroeger zwemmen in het blauwe meer maar dit is een ander blauw meer.

Anoniem zei

Gelukkig,ik woon ver weg...
Nog een fijne avond...liefs XXX