dinsdag, april 11

Julio

Vorige week, in de sportschool, was er opeens een man met een enorme professionele videocamera aanwezig. Collega Hejemato en ik wilden niet in beeld. Maar ja, dat mislukte totaal want, laten we eerlijk zijn, we zijn best wel beeldvullend.

We ontliepen hem zoveel mogelijk maar konden niet voorkomen dat we af en toe toch in beeld kwamen als de video-maker langs kwam rijden met z'n camera op een kekkie statief op wieltjes.

Vervolgens blokten we het voorval doeltreffend weg. Tot vandaag.

Want in de sportschool bleek dat er iets nieuws geïntroduceerd werd. Een soort 'huisnet' met allerlei reclames van winkeliers uit de binnenstad. En opeens begon er een lampje te branden dus toen de baas van de sportschool zelf poolshoogte kwam nemen om te zien of het wat was, dat nieuwe product, vroeg ik hem hoe dat nou zat met die videofilmer van vorige week.

'Die film wordt hier nog tussengevoegd,' zei de sportschoolbaas.
'Maar wij willen niet in beeld hoor!', riepen we in koor.
'Het valt echt wel mee. Dat zul je zien. Het is een film van zo'n twintig minuten met allemaal fragmenten uit de sportschool. Dus van fragmenten van jullie maar ook van de lessen en van de fitnessgebruikers.' (Vert. 'van jullie én van échte sporters...')
'Nou, we zullen wel zien,' zei ik terwijl collega en ik hard doorfietsten en geen meter vooruit kwamen. Maar wat was dat?? Wat zag ik daar op het scherm?

'En dit kan dus écht niet!' riep ik uit terwijl ik boos keek en naar het scherm wees. De sportschoolbaas begon te lachen. 'Ja luister eens, we hebben de hele dag gewerkt, nu hebben we een uur gesport, het is zes uur, etenstijd dus, en dan laat jij Julio Menotti zien? Daar bakken ze de allerlekkerste friet van de hele stad! Dat is echt te wreed voor woorden! Ik verga van de honger man!'

De baas zei lachend dat ik eigenlijk gelijk had. Eigenlijk wel. Maar toch heb ik het idee dat wij nog vaak geconfroteerd zullen worden (naast dat ongetwijfeld verschrikkelijke filmpje van onszelf) met de reclame van Julio. Die overigens pal tegenover de ingang van de sportschool zit. Hoe zo: je leert je grenzen verleggen in de sportschool? Je leert ze nóg beter te bewaken!

En tot overmaat van ramp zie ik op hun website dat je er op woensdag een patatje kunt halen voor maar 1 euro! Maar alleen op woensdag. En laat dat nou net de dag zijn dat wij normaal gesproken gaan sporten...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Nog harder sporten!!! en we doen al zo ons best....

bubblygirl zei

Dan doet een mens eens aan sport he :-) Wel een rare naam voor een frituurketen, klinkt eerder Italiaans...of het is het misschien een belg...met een italiaanse naam?? Nu ja, een euro...dat is schandalig weinig..misschhien zoals noordmiep zegt: andere dag gaan sporten? Veel succes er trouwens mee!

Algje zei

Doorgestoken kaart. Dat hebben ze samen bekokstooft / bekokfrituurd. Netwerken heet dat. En soms is dat iets minder net werken. Als er weerloze Dondersteentjes in het spel zijn bijvoorbeeld.

Anoniem zei

Ik zou nooooooit meer gaan .... wat een oneerlijke verleidingen!