vrijdag, april 14

Kip in... cola??

Soms kom je recepten tegen waarvan je denkt 'dat is vast heerlijk!' Zoals laatst het recept van een spinaziesalade met appel en camembert. Maar dat viel me tegen. Het was wel te eten hoor, maar niet zodanig dat het hier ooit nog weer op tafel komt. Beetje saai was het. Niet voldoende pit. Nou ja, kan gebeuren. Als je niks uitprobeert weet je ook niet hoe het smaakt.

Zo staat er, op dit moment, een pan met kip op mijn fornuis. En die kip zwemt in een marinade van tomatenketchup, knoflook, tabasco en... Coca Cola! Ik las het recept en wist: dit is wel een heel bijzondere combinatie! En dus moet het in huize Peer-Donder uitgeprobeerd worden. Wat ook zo bijzonder is: je maakt het de ene dag, dan laat je het afkoelen en de volgende dag mieter je die kip nog even onder de grill. Dan pas eten. Met salade en stokbrood.

Morgen zullen we het dus weten. Maar ik kan u wel zeggen, toen ik, tijdens de voorbereiding, in de kom keek waar de Cola zich vrolijk bruisend met de rode drab van de ketchup vermengde dacht mijn hoofd niet bepaald 'tjonge, wat gaat dit lekker worden!' Ik ben dus razend benieuwd.

PS: het ruikt overigens wel heerlijk!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Toch wel cola light, hè?

Anoniem zei

Struikel, de pestkop. Volgens mij wordt het heerlijk :D

Anoniem zei

Morgen recensie graag.
Met die knoflook en die tabasco zit er in ieder geval veel pit in.

Dondersteen zei

@Fran: dank, dank, dank! Nou moet Peer volgende week weer proefkonijn zijn!! ;-)

bubblygirl zei

lijkt me precies wel lekker...enne, ja ja, ook Belgen hebben paasmaandag altijd vrij!! Nog heel veel plezier met het brunchen morgen, wij moeten naar mijn familie en naar Greatgreengoblins familie...drukke dag dus morgen

Anoniem zei

Schikt 'n uurtje of zes mórgen?

Algje zei

Nee, deze sla ik echt over. Maar dochter M zou d'r vingers erbij aflikken denk ik.