donderdag, april 13

Drup

'Drup...'
'Drup...'
'Drup...'

Zo ging het al wéken in onze badkamer.
'Die rotkraan,' had Peer al eens gemompeld.
'Nou moet ik hem weer dichtdraaien,' had ik al eens verzucht.
En al die tijd ging het van drup, drup, drup...

Eerder deze week stond in de Karwei-krant een wastafelmengkraan. Spe-ci-a-le aanbieding! Altijd goed. En dus gingen we vanavond naar Karwei om zo'n kraantje te halen. Geen punt.

Eenmaal thuis ging ik richting zolder. Ik had vanmiddag een was in de machine gestopt. Die moest er uit. Een nieuwe was moest er in. Ik deed heel huishoudelijk met al dat spul, deed waspoeder in het laatje, draaide aan de knoppen en liep al bijna de trap weer af voor ik het besefte. Niks. Geen geluid uit de wasmachine. Huh?

Terug naar de machine dus. De aanknop weer uit. Nog een keer draaien. Stand 2. Veertig graden. En... 'aan!'. Nee hoor. Niks. Was nou opeens de wasmachine stuk? Ik begon al lichtjes te balen. Zag al weer een paar honder euro's richting witgoedhandel reizen. En toen pas begon ik na te denken. Want het leek wel alsof de machine geen water kreeg. Oh. Uh... Domme grijns. Peer was bezig de nieuwe kraan te installeren. En dus was het water er even af. Conclusie: én een nieuwe kraan én geen kapotte wasmachine. En zelf wel een beetje dom.

4 opmerkingen:

Peer100 zei

Dan waren we aardig van de drup in de regenstorm gekomen. Dat viel dus erg mee. De volgende keer zal ik gillen: HET WATER GAAT ERAF HOOR

Anoniem zei

Hoe iets vanzelfsprekends opeens niet meer vanzelfsprekend was ....

OT: Je wordt niet seniel hoor: het klopt dat je al gereageerd had, maar het log verhuisde weer terug naar de oude server .... behalve de reacties van de laatste twee dagen. Vandaar!

Anoniem zei

Het klinkt een beetje als die reclame van "of je stopt de stekker er in", maar je jullie geval is "of je zet de waterkraan open".
Gelukkig maar dat de wm niet kapot is.

Anoniem zei

Laten we het op automatisme houden... water is iets wat er altijd lijkt te zijn, dus als het er dan niet is... ;-)