zondag, november 27

Zondag

'Zullen we nog even de deur uit gaan?' vraag ik aan Peer. Het is zondagmiddag. Het huis is stil. De wereld buiten ook. Peer zit achter zijn computer, ik achter de mijne. Zo af en toe laten we elkaar zien wat we nu weer ontdekt hebben in de wondere wereld die blogger heet.

'Hmmm...' antwoordt Peer op de vraag die ik stelde omdat ik vond dat ik hem moest stellen. Je kunt tenslotte toch niet de hele middag binnen blijven zitten. Alsmaar achter die computer hangen. Dat kan toch eigenlijk niet...

'Of blijf je liever thuis?' vraag ik hoopvol. Want als ik heel eerlijk ben heb ik eigenlijk helemaal geen zin om naar buiten te gaan. Daarbuiten is het koud. En guur. En binnen zit ik zo lekker. De senseo bij de hand. De bus met koekjes op tafel. Onze Noes ligt te snorren voor de verwarming. En ondertussen pruts ik mezelf een slag in de rondte om dat blogrollen aan de praat te krijgen.

'Ach... ik kan niet zeggen dat ik écht veel zin heb om er uit te gaan,' antwoordt Peer uiteindelijk terwijl hij de achtergrond van zijn blog over laat lopen van licht naar donker.

'Dan blijven we toch lekker binnen,' zeg ik opgelucht.
'Hmmmm... maak jij dan een kopje koffie?'
'Da's goed hoor.'

10 opmerkingen:

Peer100 zei

Ja ja ik ga al

Anoniem zei

Zo hoort een zondag te zijn. Eigenlijk het gevoel hebben iets te willen/moeten doen, om uiteindelijk te besluiten toch maar niets te doen, omdat je wel wat beter (niets!!) te doen hebt. Of zoiets ;-)

Anoniem zei

Crash en ik zijn zo goed op elkaar ingespeeld: We stellen de vraag niet eens...

Anoniem zei

En zet die stomme beveiling uit :-/ Ik ben het zat altijd die schuttingwoorden in te geven.

Anoniem zei

Ik heb de .com referrer blokkade opgeheven. Dus je kan in je link list daar weer struikelaar.nl en crash-log.nl van maken. Je spring nu recht in ons log en je krijgt van mij geen enkele garantie dat dat blijft werken. Ik ga namelijn struikel.xs4all.nl voor iedereen blokkeren. Alleen via de domein blijft werken.
(Je kost me trouwens enorm veel server power op deze manier).

Het ingeven van die kode werkt alleen tegen automatische spam zombies, niet tegen een kwaadwilldende 20six-er want die tikt die kode gewoon in.

Anoniem zei

Eigenlijk is het van de gekke dat we allemaal toeren moeten gaan uithalen om onze blogs te beveiligen tegen ongewenste indringers. Of het nou neploggers of spamzombies zijn. Het zijn niet alleen zegeningen die het internet brengt blijkbaar.

Anoniem zei

En gelijk had je. Wij zijn ook binnengebleven. Veel te koud en veel te guur. - Al 'n tweede bakje gehad?

Anoniem zei

En vanavond hebbie natuurlijk ook niks meer gedaan.
Ik ook niet hoor, tis toch ook veel te koud.
Daar moeten we nog aan wennen.
Fijn avondje

Anoniem zei

oh, lekker, de hele dag binnen, lekker kneutelen...Drop

C'est Lavi zei

Brrrr, veel te koud buiten. Zit ook lekker achter de pc nu, warme deken om me heen, kopje thee, heerlijk toch. Welterusten vast!