woensdag, november 23

Geurtje

'Wat ruik je apart,' zei mijn moeder voorzichtig toen ik vanmiddag haar huis binnenstapte. 'Dat is mijn nieuwe auto mam,' was mijn antwoord. De automannen (met de absolute nadruk op het woord mannen) hadden besloten mijn auto niet schoon te maken, nee!, ze waren er als idioten in tekeer gegaan met van die vieze, gore, cockpit-spray. Brrrr...

Toen de koop gesloten was, alle papieren overhandigd waren en -ook niet onbelangrijk- de prijs door mij betaald was kreeg ik de sleutels. En toen ik eenmaal buiten de deur opendeed van de nieuwe Dondermobiel kwam die vieze geur me al tegemoet. Ik reed dus weg met de raampjes open. Naar Norg ging het. Om het nieuwe vehicel aan mijn moeder te laten zien. En voor koffie natuurlijk. Dat ook.

Eenmaal bij het huis van mijn moeder pakte ik een sopje en probeerde de cockpitspray weg te poetsen. Nou, ik kan u vertellen, dat valt nog heel niet mee zeg!
Ook de terugweg reed ik dus met de raampjes open en met de kachel aan.

Terug in Assen reed ik rechtstreeks naar de Karwei en kocht daar een nieuwe stoelhoezenset. Dat was inderdaad geen punt. En daarna haalde ik thuis de oude stoelhoezen - met Draken! Hoe verzin je het - er uit en prutste mijn nieuwe stoelhoezen (leuk, jeansblauw) er weer in. Alle overige items uit de oude auto gingen ook over naar de nieuwe Dondermobiel; een paraplu, een gereedschapsset, drie ijskrabbers (...), een dashbordmatje die er voor zorgt dat alle losse troep niet van links naar rechts door de bochten scheurt, en natuurlijk, niet te vergeten, de autospons die ooit van mijn vader was.

De Dondermobiel is al behoorlijk van Donder. Nu moet alleen die vieze gore cockpitspraygeur er nog uit. Alle tips zijn welkom!

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Jippe, ben de eerste!!!

Mannen vinden dat luchtje "nieuw" ruiken.
Mar meuren doet het wel. Morgen is het eruit, denk ik.

Proficiat met je aanwinst.

Peer100 zei

Gefeliciteerd met je nieuwe dondermobiel. En die geur...Tja kan het dak er niet af??

Anoniem zei

Sorry, de laatste. Er waren nog twee blogjes...

Anoniem zei

Nog één vraagje. RSS feed?

Anoniem zei

Dat klopt. Ik heb het com domein als referrer geblokkeerd (vanwege hackaanval). Je doet niets fout. Ik zal het aanpassen.

C'est Lavi zei

100 kilometer rijden met de ramen open? 80 sigaretten roken met de ramen dicht? Of zo'n Breeze ding speciaal voor de auto (dennenlucht, lekker voor de kerst gheghe). Gefeliciteerd met je nieuwe auto en heel veel plezier ermee. Kus van de buuv xxx

Anoniem zei

Je hebt de ideale hulp gevonden.
Als er iemand iets van geurtjes weet.
Precies.
Dan ben ik het wel.
Zullen we dit weekend afspreken, dan neem ik wel wat van het werk mee.
Fijn avondje

Anoniem zei

Grinnik om reactie van Wiebe.
Mijn suggestie was: net als op de wc: ramen en deuren dicht, lucifer tot bijna aan je vingers op laten branden. In wc werkt dat prima, in dondermobiel kan het explosie geven, afhankelijk van het middel dat je poogt te verdrijven. Maar ook na explosie kun je ervan uitgaan dat de lucht geklaard is.

Anoniem zei

staat je netjes zomaar verhuizen... je verdiend dat geurtje.... grrrrrr ;)
noordmiep

Anoniem zei

FF checken..... zou ik nou zo maar kunnen reageren op je blogje? Als dat zo is dan is dit een PRIMA move en kan ik me eindelijk ook eens ergens publiek mee bemoeien....

JeZus

Anoniem zei

Hoop dat het een fijne nieuwe plek voor je wordt! En dat geurtje, tja, die lucifer doet het goed, of wierrook, een natte lap met citroendreft er doorheen? Fijne avond!

Anoniem zei

een sinasappel bestoken met kruidnagel is ook een prima luchtverfrisser.en geertje gort heeft misschien nog wel meer middeltjes, maar die heb ik nog niet geraadpleegt. mam.

Anoniem zei

Zelf terug gaan stinken in de auto. Krijgt het vanzelf "jouw" geurtje. Maar het luchtje gaat vanzelf weg in de auto. Succes en ik zie hem binnenkort nog wel. Jammer van de draakjes (ahum)

Anoniem zei

Dank u voor de feed

Anoniem zei

effe in de vriezer? dan is het luchtje zó weg, maar of het past?
Drop