vrijdag, november 25

Oog

'Heb je het gehoord van het oog?', vroeg collega Kronkels me vanochtend. Ik keek haar vragend aan. 'Oog? Wat voor oog?'. 'Nou, het oog van het lage drukgebied, van die storm weet je wel? Daar zitten we precies middenin!'. Ik keek naar buiten. Daar scheen de zon. De lucht was blauw. En het was windstil. Een prachtige herfstdag.


'Meen je dat nou écht?' vroeg ik verbaasd. Kronkels opende een browser en ging naar een weersite. En ja hoor, op de satelietfoto, daar was hij. Het oog. Recht boven ons hoofd. 'Goh, dat is bijzonder...' concludeerde ik. We vroegen ons af hoe het er dan buiten dat oog uit zou zien. We klikten naar nu.nl en twee monden vielen open van verbazing. Storm. Sneeuw. Ontwortelde bomen. Ondergelopen straten. Grote mega-tankers in de problemen voor de kust.

Ik keek nog een keer naar buiten. Zon. Windstil. Prachtige dag. Tjonge.

Eenmaal thuis zagen Peer en ik op het nieuws hoe erg het is, buiten ons oog. Wat een toestand zeg. Morgen zouden we eigenlijk naar Peer z'n zus gaan. Zij woont in Oosterbeek. Daar waar de meeste sneeuw viel en waar ze voor vannacht en morgen nog veel meer ellende voorspellen. We belden dus maar af. Volgend weekend gaan we misschien in de herkansing. Jammer. Maar om nou ik-weet-niet-hoe-lang in de auto vooruit te kruipen over besneeuwde wegen... dat is een beetje een boos oog over jezelf afroepen nietwaar?

8 opmerkingen:

Anoniem zei

En waar keek dat oog naar? Juist naar jou!!!

Oeioeioei.

Anoniem zei

ga maar niet vrijwillig uit dat oog, niet leuk!
Drop

Anoniem zei

Wat heerlijk dat jij in het oog zat, kon je mooi iedereen de ogen uitsteken omdat het bij jullie zo mooi oogde!

Peer100 zei

De hele dag voelde ik al een oog op me gericht...

Anoniem zei

Zitten jullie even goed daar in het oog! Sneeuw, tjonge..

Anoniem zei

Ik zat thuis. En lag vanmorgen in bed te geníeten van de storm... maar als ik per se de deur uit had gemoeten vandaag, had ik misschien wel jaloers geweest op jou 'oog' ;-)

Anoniem zei

Tot nu toe hebben we hier nog mazzel.
Maar het Oog wil ook wel eens wat anders zien, en hoe gaat het dan.
Fijn daggie.
ps.
Bennie aan het experimenteren met het nieuwe huisje.
Ik dacht even dat ik op het verkeerde log was.

C'est Lavi zei

Hier valt het gelukkig ook mee vandaag. We moeten de weg op zo dus ik hoop dat het weer zich nog een beetje koest houdt. Morgen mag er van mij een dik pak sneeuw liggen :-) Fijne dag! x Laaf